gebelik doğum hamilelik yumurtlama günü

Temmuz 15, 2010

Kanallardaki Sorunlar

Filed under: Kadınlara Özel — Etiketler:, , , , — pics @ 1:38 pm

Tuba nedir?

Kadında rahmin sağında ve solunda yer alan, yaklaşık 15 cm kadar uzunluğu olan iki adet son derece nazik organlarara tubalar diyoruz. Bu organların görevi ilişki sonrasında, spermin geçişini sağlamak, yumurtayı yakalamak, sperm ile yumurtanın sağlıklı döllenmesi için iyi bir ortam oluşturmak ve daha sonra döllenen yumurtayı rahim içine taşımaktır.

Tubalar, bazı nedenlerle görevini yerine getiremezse infertilite (kısırlık) meydana gelir. Kadınlardaki kısırlık ların (infertilite) hemen hemen yarısı tubalarla ilgili sorunlardan kaynaklanmaktadır. Genital enfeksiyonlar, endometriozis, tüberküloz, tubal polipler, enflamasyon ve fibrozis tubada hasar yapar ve tuba fonksiyonunu yapamaz hale gelir.

Tüpler bağlandıktan sonra da tuba görev yapamaz.

Tubadaki sorunların tespiti amacıyla, histerosalpingografi denilen film çekilir ve laparoskopi yapılır. Çiftlerde tüm denemelere rağmen 1 yıl içinde gebelik oluşmamışsa tublig.jpghisterosalpingografi, yani rahim filmi çekilmelidir. Ancakkadının yaşı 35’in üzerindeyse rahim filmi hemen çekilmeli bir yıl beklenmemelidir.

Çekilen filmde tubalar normalse 6 ay gebelik beklenmelidir. 6 ayın sonrasında laparoskopi yapılarak tubalar uzmanlarca incelenmelidir. Ancak çekilen rahim filminde bir patolojik bulgu varsa bir an önce laparoskopi yapılmalıdır.

Bazı kadın uzmanlar, nasıl olsa laparoskopi yapılacaktır düşüncesiyle rahim filmine gerek görmeyebilirler. Bu doğru değildir. Çünkü, çekilen rahim filmi ile tubaların içi, laparoskopi ile de dışı ve yumurtalıklarla ilişkişi araştırılmalıdır. Yani tubalar rahim filmi ve laparoskopiyle birlikte değerlendirilmelidir. Mikrocerrahi yöntemi ile kapalı tubaların tedavi edilmesi mümkündür. Unutulmamalıdır ki tubalar tüberküloz nedeni ile kapalı değilse, genelde tedavi edilmesi mümkündür.

Tubalar başlangıç kısmından, ortadan veya ucundan kapalı olabilir. Daha önce yaşanan bir hastalık nedeniyle baslangıç kısmından kapalı tubalar, mikrocerrahi yöntemiyle % 60-70 orannıda açılabilmektedir.

Tubanın ortadan kapalı olması genellikle, cerrahi bir yöntemle tubaların bağlanması demektir. Tubalar bağlanmışsa, mikrocerrahiyle %95 oranında yeniden açılabilir.

Tubalar sayet uçlarından kapalı ise, bunun tedavisi mikrocerrahi veya laparoskopiyle olabilir. Ancak bu durumda tedavi şansı biraz düşüktür, burada başarı %30-40 arasındadır.

1 Yorum »

  1. merhaba sise bir sorum var ne yapcami bilmiyorum ben 2 sene dir evliyim ve eyaklasik 1 seneden beri cocuk sayibi omak istiyoruz ben kadin doktoruna gitdim ultrason yapdi ve o gün yimirtlama günüm müs dedi hersey yolunda eyer hamile kalmasan esine bakcaz dedi ve esimdede sorun yok ama sisin yukarda gördüm gibi doktor da demisdi hastanede 1 kac gün kalip röntken falan cekiyolarmis yimirtalarina ve ben gidim mi bilmiyorum yasim 21 esim 25yasinda ve normalde adetim 24.11 geldi 28 bitdi 1hafta gecikdi 31.12geldi ve 4.1 bitdi cok az geldi kanama kaziklarimi üsütmüsüm ondan oldu diye tahmin ediyorum lütfen bana cevap yasin bu sit

    Yorum tarafından melek — Ocak 6, 2009 @ 7:54 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Yorum bırakın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.