gebelik doğum hamilelik yumurtlama günü

Ocak 6, 2011

Yumurtlama Gününüz…

Filed under: Acaba Hamilemiyim ? — Etiketler:, , , , , , — pics @ 8:53 pm

Yumurlama Günü:

Gebelik istemek veya gebelik istememek… Her iki durumda da bilinçli kadınların yumurtlama günlerini bilmeleri gerekmektedir. Bazı kadınlar vücutlarındaki çeşitli belirtileri izleyerek, yumurtlama günlerinin tahmin edebilirler.

Yumurtlama, kadınların ergenlikle birlikte hayatına giren bir döngüdür. Geneldegirls.gif düzenli olarak her ay, yumurtlama döngüsünün işareti olan aybaşı kanamasıyla birlikte yaşamayı öğreniriz. Ancak gebelik isteği ya da gebelik istememe söz konusu olduğunda, düşünülmesi ve bilinmesi gereken olay yumurtlama tarihidir. Kadınlar yumurtlama gününü dikkate alarak gebelik şansını arttırabilirler, ya da hamile kalmaktan korunabilirler. Genel olarak yumurtlama gününün takibi, bilimsel olarak doğum kontrol yöntemi sayılmakla birlikte, çoğu bilinçli kadının uyguladığı takvim yöntemi olarak bilinir. Kadınlar yumurtlama günlerini doğru tahmin ederek riskli günlerde ilişkiye girmezler. Ancak bu yöntem yüzde yüz korunma yöntemi olamaz. Çünkü yumurtlama döngüsü farklı bireylerde farklı biçimdedir. Daha da önemlisi ayda birden fazla yumurta üretilmesi de mümkündür.http://www.hamilemiyim.net/

Ayda Birden Fazla Yumurtlama

İnsanlar arasında sık yapılan espirilerden biridir. “Üstüme şapka atılsa hamile kalırım!” Önemli olan u şakanın bilimsel temelidir. Çünkü uzman araştırmacılara göre, bazı kadınlar ayda bir defa değil, değişik zamanlarda da birden fazla yumurta üretebiliyorlar. Bu nedenle de farklı zamanlarda oluşan yumurtalama döneminin takibi zorlaşıyor.

Yumurtlama Gününüzü Hesaplayın

Farklılıklar olmakla birlikte genel olarak döllenme olasılığının daha yüksek olduğu günler adet döneminin ortasındaki günlerdir. Yani genellikle kadınlarda yumurtlama, beklenen adet gününden ondört gün önce oluşur. Ancak bu durum kişiler arasında farklılıklar gösterebilir. Aynı kadının farklı adet dönemlerinde bile yumurtlama tarihi farklılık gösterebilir. Bu sebeple takvim yöntemi ile korunma çabası içinde olan kadınlar, hayal kırıklılığına uğrayabileceklerinden, modern doğum kontrol yöntemleri kullanılması kesinlikle önerilir. http://www.hamilemiyim.net/Yumurtlama ihtimalinin yüksek olduğu günleri belirlemek amacıyla kullanılan bir çok yöntem vardır. Bu yöntemlerden yaygın olarak kullanılanları; vücut ısısı takibi, rahim ağzı salgısı uzama testi, rahim ağzı yumuşama testi, luteinize edici hormon (LH) yükselmesini tespit eden testler (tükürük, kan vb), ultrasonografi ile yumurtlamanın takibidir.

Yumurtlama günü tespitinde kullanılan yöntemler

*Vücut Isısı Takibi *Rahim Ağzı Salgısı Uzama Testi *Rahim Ağzı Yumuşama Testi *Ultrasonografi ile yumurtlamanın takibi *Luteinize Edici Hormon (LH) yükselmesini tespit eden testler

Vücut Isısı Takibi Yöntemi

Genel olarak kadınlarda bir adet dönemi ortalama 28 gündür. Yumurtlama ortalama olarak beklenen adetten 14 gün önce görülür. Eğer adet dönemi daha uzun veya kısa ise yumurtlama gününün hesabı değişecektir. Örnek olarak; adet dönemi 35 gün ise (33-14=19) 19. gün, adet dönemi 25 gün ise (25-14=11) 11. gün yumurtlama olması beklenir. Kadınlarda vücut ısısının takip edilmesiyle de, yumurtlamanın olup olmadığı ve yumurtlama günü tahmin edilebilir ve gebelik isteği ile yada tersi ile ilgili fikir edinilebilir. Adeti ve yumurtlaması düzenli olan bir kadında 28 günlük bir adet döneminin ilk 14 gününde vücut ısısı, 36-37 derecedir. Yumurtlama zamanından kısa bir süre sonra bu ısı 37 derecenin üstüne çıkar. Vücut ısısı yükseldiği anda, gebelik için genellikle zaman geçmiştir. İlişkiyi vücut ısısı yükselmeden önceki gün içinde gerçekleştirilmelidir.

Örnek olarak; vücut ısısı takibiyle adet döneminin 15. günü yumurtlama olduğu tespit edilmişse ve hamilelik isteniyorsa bir sonraki adet döneminde adetin 14. günü en ideal ilişki zamanıdır. Bu zaman gebelik isteyenlerce yoğun olarak değerlendirilmeli yada gebelik istemeyenler için ilişkiden uzak durulmalıdır. Yumurtlamanın ardından, luteal faz denilen adet döneminin ikinci yarısı başlar. http://www.hamilemiyim.net/Bu dönemde hormonların etkisiyle vücut ısısı 37 derecenin üstünde kalır. Beklenen adetin ilk gününden itibaren vücut ısısı düşer. Eğer gebelik olursa, ısı düşmez ve doğuma kadar 37 derecenin üstünde kalmaya devam eder.

Rahim ağzı pozisyonu ve rahim ağzı yumuşama testi

Rahim ağzı dediğimiz bölge, rahminin vajina içerisindeki giriş bölümüdür. Her kadında adet dönemi boyunca rahim ağzı farklı kıvamda olur. Rahim ağzının sert veya yumuşak olmasına göre de yumurtlamanın olup olmadığı anlaşılabilir. Yumurtlama sırasında rahim ağzına dokunulduğunda, daha yumuşak olarak ele gelir. Ancak yumurtlama gününün belirlenmesi açısından güvenilir bir yöntem değildir.

Rahim ağzı salgısı uzama testi

Rahim ağzındaki sümüksü maddeye rahim ağzı salgısı denilir. Yumurtlamayı izlemenin en iyi yollarından biri de bu salgıdaki değişiklikleri gözlemlemektir. Vajinaya parmak sokularak rahim ağzından bir parça salgı alınarak, iki parmak arasında yoğunluğu ve uzama miktarı kontrol edilir. Adet döneminin başında bu salgı kalın, mat ve uzaması az haldedir. Yumurtlama gününden 1-2 gün önce berrak, kaygan ve elastik durumdadır. Salgıyı parmaklar arasına aldığında kayganlığı hissedilir. İşaret ve baş parmakları arasında bu salgı, parmaklar açıldığında 5-10 cm kadar uzayacaktır. Yumurtlama sonrasında ise rahim ağzı salgısı kaba ve hamur gibi yapışkan hale gelir. Adetten hemen önce çok az salgı vardır ve rahim ağzı neredeyse kuru durumdadır.

Yumurtlamayı gösteren testler

Yumurtlamayı gösteren testler eczanelerde hazır kitler halinde satılır. Her kitin içinde 5-7 adet çubuk bulunur. Bu çubuklara damlatılan kan ya da sürülen tükürük sayesinde Luteinize Edici Hormonun yumurtlamadan hemen önce yüksek olduğu dönem belirlenebilir. Hızlı yükselmeden 24-36 saat sonra yumurta çatlamaktadır. Testte pozitif sonuç alındığında yumurtlama bir sonraki gün olacak demektir. Gebelik isteyenler ertesi gün cinsel birleşme planlanlayabilirler.

Ultrason ile takip

Ultrasonagrafi yardımı ile yumurtalıklardaki yumurtanın büyümesini takip ederek yumurtlama gününü saptamak en başarılı sonucu verir. Genelde gebelikten korunmak isteyenlerin değil daha çok gebelik planlayanların tercih edebileceği bir yöntemdir. Yumurtlama takibine başlangıç günü değişmekle birlikte (genellikle 7. gün) 1-2 gün aralıklarla, foliküllerin büyüklüğü ve yumurtlama olayı takip edilir. Foliküller genellikle 18-20 mm olduklarında çatlarlar.

Tüm kadınlar, yumurtlamadan hemen önce güzelleşir

Kadınlar, yumurtlamadan hemen önce güzelleşiyor! Bu s araştırma, Newcastle Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından yapılan bir tespit. 48 kadının yumurtlamadan hemen önce ve yumurtlamadan yaklaşık 1 hafta sonra vesikalık fotoğrafları çekildi. Bu fotoğraflar, 260 kadın ve erkeğe gösterildi. Deneklere kadınların hangi fotoğraflarının daha çekici olduğu soruldu. http://www.hamilemiyim.net/Denekler, yumurtlamadan hemen önce çekilen fotoğraflardaki kadınları daha güzel buldular. Güzel bulmalarına neden olan etkenleri ise dudakların kalınlığı ve rengi, göz bebeğinin büyüklüğü ve cilt rengi olarak belirttiler.

85 Yorum »

  1. eşimle yenı evlıyız evlendığımden berı içime boşalıyo 1 aylık evlıyım yanlız iltihaplanmam var ve rahmımde yara tespıt edıldı acaba şunda hamılemıyım

    Yorum tarafından pelın — Ağustos 5, 2008 @ 11:43 am

  2. merhaba Banu hanım yaptığınız yorum için çok teşekkür ederim. Banu hanım ben birşey öğrenmek istiyorum. Benim endometrıozıs hastalığını öğrenmem farklı bir rahatsızlık araştırılırken çukulata kıst olduğunu öğrendik.Bu rahatsızlıkla ilgili benim hiçbir rahatsızlığım olmadı ama tedavi üç ay doğum kontrol hapı kullandım bunun sonrasında doktorumuz korunmamamız gerektiğini ve çocuğu denememizi önerdi bunun üzerine iki aylık evli olduğumuz için korunmaya devam ettik bu kadar ciddi bir rahatsızlık olduğunu bilmediğimiz için. Ve üç dört ay kadar bir korunmayı bıraktık tedavi uzun sürer diye ameliyat kararı aldık. Ameliyat evraklarım hazırlanırken benden HSG filmi istendi bunun sonucunda ameliyat olacağım söylendi. Bu film gerçekten çok gerekli bir film mi? Bu filmden ve ameliyat olmaktan çok korkuyorum. Benim ameliyat ve film çekilmeden hamile kalmam imkansız mı yada biran önce ameliyat mı olmalıyım? Bu arada kıstın boyutu 5.5 mm ama yumurtalıklarımda hiçbir şey yok. Bu arada dünde size sormuştum regl bu ay çok garipti üç dört gün kahverengi bir sıvı geldi ben hamile olabileceğimi düşündüm ama dördüncü gün normal regl oldum sizce hamile olabilirmiyim yada kısttın yapmış olduğu birşey mi? Size şimdiden çok teşekkür ederim, iyi çalışmalar

    Yorum tarafından NAZ — Ağustos 7, 2008 @ 6:45 pm

  3. ben erkek arkadaşımla sürtünme yoluyla beraber oldum. adet gecikmesi oldu bende. ve şu an hamile kalmaktan korkuyorum. adet günümün üzerinden 2 hafta geçti ama adet göremedim. hamilelikle ilgili başka bir belirtide yok. hamile kalmış olabilirmiyim. ne olur bir cevap verin. şimdiden teşekkürler.

    Yorum tarafından berican — Ağustos 9, 2008 @ 10:47 pm

  4. merhaba doktur hanım benim 3 aylık kızım var ve 1 ay 11 gün gecikmemeoldu ve boşalma olmuyor çekiyor ben yinede şüpeleniyorum hamile olmak istemiyorum 3 aylık kızım var ve hamile olsam emzire bilirmiyim zararlımı emzirme yoksa deyilmi lütfen sizden cevap bekliyorum

    Yorum tarafından berfin — Ağustos 11, 2008 @ 3:55 pm

  5. ve hamileysem neyapmamlazım kızım çok küçük daha 3 aylık

    Yorum tarafından berfin — Ağustos 11, 2008 @ 3:57 pm

  6. mrb doktor hanım ben 3 yıllık evliyim.bundan 4 ay önce sağ yumurtalıkta 2.5 cm kistin patlaması sebebiyle ameliyat oldum.yumurtlama dönemini takip ederek ilişkiye giriyorum fakat 3 ay geçmesine rağmen hala bebek sahibi olamadım.bende bir sorunmu var acaba bilmek istiyorum..tşkr

    Yorum tarafından belkıs — Ağustos 14, 2008 @ 10:58 am

  7. mrb lar tekrar.şunuda eklemek istedim.ameliyat öncesindede gebelik konusunda 5-6 defa hayal kırıklığına uğradım.ama ameliyat sobnrasında bunu kesin olarak düşümeye başladım acaba gerçekten benim çocuğum olmuyor?diye.psikolojim bozuldu.neolur yardımcı olun..

    Yorum tarafından belkıs — Ağustos 14, 2008 @ 11:05 am

  8. sadece evliliğimin ilk 8 ayı myrolon isimli d.kontrol hapı kullanmıştım.bunun etkisi olabilirmi acaba.bebeğim olsun istiyorum.bu konuda bilgilendirirsenin çok sevinirim.

    Yorum tarafından belkıs — Ağustos 14, 2008 @ 11:07 am

  9. mrblar ben 2 haftalık evliyim ve sol yumurtalığımda kist raslandığı için düğünden 2 ay önce doğum kontrol hapı kullanmaya başladım ve hala devam ediyorum fakat evlendiğim günden 1 hafta sonra regl olmam lazımdı hala olmadım 7 günlük bir gecikme var hamile olmuş olabilirmiyim hiç hazır değilim ve istemiyorum. yasmin hapını kullanıyorum acaba o haptan dolayıda gecikme olmuş olabilirmi adetlerim hep düzensiz oluyordu yine öyle olmuş olabilirmi 1 hafta gecikme normalmi lütfen bana yardım edin

    Yorum tarafından nazar — Ağustos 22, 2008 @ 12:00 pm

  10. Merhaba Nazar;
    Doğum kontrol hapı kulanıyorum ve hala devam ediyorum demişsiniz. bu durumda muhtemelen adet düzensizliği nedeni ile regl gecikmeniz olmuştur.

    Yorum tarafından banu — Ağustos 22, 2008 @ 3:54 pm

  11. meraba karım idrar yolu enfeksiyonu oldu doktor antibiyotik tedavisi uyguladı .tekrar doktora gittik az bir şey daha var ama antibiyotiğe gerek yok dedi. bu ay adetine bir hafta kaldı hamile kalma olasılığı kaç teşekkürler

    Yorum tarafından hüseyin — Ağustos 23, 2008 @ 1:28 am

  12. merhaba . ben 3 aylık evliyim bundan 9 gün önce adet sancısından doktora başvurdum ve hormon testi yapıldı(adetim 3.günü)ve Betahcg testide yapılmış orda bhcg sonucu 5.21 çıkmış doktorda bir bildi vermedi bende ? işsretleri olustu acaba hamilemiyim diye sizce hamilemiyim ve eşimle ilişkide bulunmam bebege zarar verir mi?sizden cvp bekliyorum

    Yorum tarafından ciciş — Ağustos 23, 2008 @ 1:39 pm

  13. arkadaşlar sizin bilginiz varmı bu konuda

    Yorum tarafından ciciş — Ağustos 23, 2008 @ 1:41 pm

  14. merhabalar ben bu ay gonaphene isimli ilaca başladım.Diğer tüm tenkitlerimiz yapıldı herşey normal eşimdede bendede…Aceba bu ilaçla hamile kalma şansım yüzde kaçtır?Kaç ay kullanmam gerekli?

    Yorum tarafından NURAN — Ağustos 25, 2008 @ 10:22 am

  15. hamile kalmak istiyorum adet günüm 20/08/2008 buna göre hangi gün sevişmeliyim

    Yorum tarafından hanife — Eylül 15, 2008 @ 12:27 pm

  16. mrb banu hanım ben bişey sormak istiyorum yasmin d.kontrol hapı kullanıyorum ben şuan ve bana d.kontrol hapı kısırlık yapar diolar doğrumu bu acaba bana bilgi verirseniz çok sevinirim bide hapı kullanmayı bıraktıktan ne kadar süre sonra hamile kalabilirim.? çok tşk edrm.

    Yorum tarafından nazar — Eylül 16, 2008 @ 8:08 am

  17. Mrb Banu hnm kafam çok karışık sizden yardım istiyorum 4 yıllık evliyim 1,5 yıldır korunmuyoruz fakat hala gebelik oluşmadı ilaçla korunmadık bu arada benim tahlillerim normal çıktı eşiminki belli değil henüz eğer onda da bir problem yoksa bana ilaçmı vererek tedaviye başlanacak değilse karşılaşacağımız aşamalar nelerdir bilgileriniz için şimdiden teşekkürler

    Yorum tarafından Damla — Eylül 16, 2008 @ 3:35 pm

  18. sevgli ciciş 5ten yukarısı hamillelik var demektır tsten bırkaç gun sonra tekrarlayın testı ve sonuca bakın

    Yorum tarafından kk — Eylül 20, 2008 @ 11:58 pm

  19. arkadaşlar bazı sorular gerçekten çok komik yaa yanlış anlamayın ama bazı şeyleri bilmek için tıp okumak şart diil mesela sürtünme yoluyla evet hamile kalabilirsin erkek arkadaşın boşaldıysa ve o gitmesi gereken yere gittiyse maalesef hamilesin cicişş

    Yorum tarafından gereksiz — Eylül 27, 2008 @ 8:26 pm

  20. pardon bunu diyen bericanmış üzgünüm cicişş

    Yorum tarafından gereksiz — Eylül 27, 2008 @ 8:27 pm

  21. ciciş sanada bişey söylemek istiyorum okadar test yapılmış hamilelik olsa doktorlar muhtemelen söylerdi ve normal giden bi hamilelikte ilişki yasağı olmuyo canım

    Yorum tarafından gereksiz — Eylül 27, 2008 @ 8:29 pm

  22. merhabalar doktor hn,ben en son 12 eylülde adet olmuştum yaklaşık 3 gün önce evlendim eşimle dün korunmadan ilişkiye girdik ve içime boşaldı bu durumda hamile kalma riskim varmı?cvplarsanız sevinirim kolay gelsin…

    Yorum tarafından melek — Ekim 2, 2008 @ 4:08 pm

  23. Merhaba melek;
    Tabiki var. Ancak kesin bir şey söyleyemeyiz. 13 ekimden on gün geçmesi halinde test yaptırmanızı öneririrm. Bu arada mutluluklar diliyorum. Bir yastıkta kocayın.

    Yorum tarafından banu — Ekim 3, 2008 @ 7:23 pm

  24. banu hanım 24 yaşındayım son adetımı 28 agustosda oldum 13eylulde surtunme yoluyla ılıskı yasadım ıc camasırım ustumdeydı fakat erkek arkadasım dısına bosaldı.3ekımde betahcg yaptım sonucu 0.7 mıu/ml cıktı.bu teste gore hamıle degılım.bu testı yaptırma tarıhıme gore %100 guvenebılır mıyım.yoksa testı tekrarlayım mı?hala adet olmadım cok korkuyorum goguslerımde ve karnımda şişlik var.

    Yorum tarafından melek — Ekim 5, 2008 @ 5:56 pm

  25. mrh Banu hanım ben 1.5 senelık evliyim ve iliskilerimizde hep korunuyorduk ama 1 aydır korunmayı bıraktık ve esım 2 ker icime bosaldı hamile kalmıs olabilirmiyim

    Yorum tarafından gülüm — Ekim 9, 2008 @ 1:52 pm

  26. merhaba ben ümmühan 22 yaşındayım. biz eşimle 1,5 yıldır evliyiz ilk bebeğimi doktor hatasıyla düşürdüm şimdi bir aydır ilişkiye giriyoruz ve heyecanla bebeğimizin olmasını bekliyoruz sizce hemen oluşurmu?bende baş dönmesi olmaya başladı ve sık sık küçük abtestim geliyo sürekli lavobaya gidiyorum ama idrarımı yaparkan yanma olmuyor ve birde karın ve sırt bölgemde ağrılar oluşuyor arasıra haznem ve karnım arasında şişlik var sivilcelerim cıkmıştı yok olmaya başladılar.normalde sivilcem cıkınca adetim gelirdi ama gelmedi ben adetimin gelmesini sivilcelerimden anlarım sivilcelerim yok oluyor ama vajinamdan gelen sıvının rengi bile değişmedi.ben hamilemiyim sizce?ve bebeğimizin olmasını çok istiyoruz.lütfen beni bu konuda bilgilendirirmisiniz? tşkler diliyorum

    Yorum tarafından ümmühan altın — Ekim 13, 2008 @ 1:24 pm

  27. Merhaba; ümmühan altın ;

    Öncelikle geçmiş olsun diliyorum. Bu kadar acele etmemlisin. Bir kez gebelik yaşamışsın yani sorun yok nasılsa. Yani denemeye devam. Umarım mutlu haberi yakında alırsınız.

    Yorum tarafından banu — Ekim 13, 2008 @ 7:53 pm

  28. MERHABALAR BEN ERKEK ARKADASIMLA ADET KANAMAMIN 4.GUNUNDE İLİŞKİYE GİRDİK VE BİRŞEY OLMAZ DİE DE KORUNMADIK BUNUN ERTESI GUNUNDE 24 SAAT DOLMADAN ERTESİ GÜN HAPI KULLANDIM HAMİLE KALMA OLASILGIIM VAR MIDIR TEŞEKKÜRLER..

    Yorum tarafından aysegul — Ekim 14, 2008 @ 10:35 am

  29. merhaba ayşegül Hamile kalma riskin yok. Sadece sağlığın açısından regl dönemin bitmeden cinsel ilişkiye girmek sakıncalı. bide 24 saat hapını kullanmışsın ve bu hapı ayda sadece 1 kere kullanabilirsin bunuda un utma olurmu canım. Sağlıkla kal.

    Yorum tarafından denizkizi — Ekim 14, 2008 @ 11:18 am

  30. tesekkur ederim:) ya ınternette okudum adet donemının her gununde kalınabılır felan diye tesekkur ederim.:)

    Yorum tarafından aysegul — Ekim 14, 2008 @ 11:51 am

  31. denizkızı eminmisin hamile olmayacagıma cok korkuyorum cunku arastırdım adet donemının her donemınde hamile kalma riski varmış:S

    Yorum tarafından aysegul — Ekim 16, 2008 @ 8:19 am

  32. banu hnm merhaba, ben 2 yıldır evliyim. 1 yıldırda korunmuyoruz. fakat hala hamile kalamadım. size daha öncede yazmıştım ve eşiminde kontrol edilmesi gerektiğini söylemiştiniz. eşime sperm testi yaptırdık ve sayısı 35 milyon. sanırım normalin üstünde. ben rahim filmi çekildim tüplerim tamamen açık, sadece rahim ağzında biraz eğrilik varmış. hormon testleriminde hepsi normal. ama ben hala hamile kalamıyorum. bu arada adetlerimde çok düzensiz. 32 yaşındayım ve hayatımda 4-5 aydır adet düzensizliği yaşıyorum.en son eylül 24 te adet oldum ve bu ay gene gecikti. sebep ne olabilir acaba. ( ben SLE hastasıyım 15 yıldır. şuanda SLE ile ilgili herşey normal.)

    Yorum tarafından burcu — Ekim 28, 2008 @ 4:19 am

  33. Kullandığınız doğum kontrol yöntemi çok ilkel ve başarı şansı çok düşük olan bir yöntem

    Yorum tarafından canoz — Ekim 28, 2008 @ 11:25 am

  34. merhabalar yanlız ben düşük yapalı nerdeyse bir yıl olacak yani bu şimdi şüphelerim şimdi bebeğim varmı yokmu diye…bır yıl aradan sonra tekrar bebek yapmak için karar aldık ve 1,5 aydır ilişkiye giriyoruz halsizlik sürekli idrara cıkma haznem ve karnım arasında şişlik var arada da baş dönmem oluyo ama bu 1,5 zaman zarfında eşim hep boşaldı ama 3 gün kanamam gel ve dindi yani tekrar düşük riskim olabilirmi ?neler yapmam gerekiyo bir kez daha bebeğimi kaybetmeye dayanamam lütfen yardım edin birde sürekli birşeyler yeme isteği geliyor yemeği yedikten sonra kusma isteği geliyo ama israf edemiyorum.sizce hamilemiyim hamileysem bu 1,5 aylık zamanda neden kanamam geldi ve dindi hemen beni aydınlatırsanız sevinirim işlerimden fırsat bulup hcg testi bile yaptıramadım.ayrıca doktorumda kanamanın geldiğinde gittiğimde dış gebelik olabilir dedi.sizce ?birde kanama zaman zarfında göbek deliğimden ağrı geliyodu

    Yorum tarafından ümmühan altın — Ekim 29, 2008 @ 2:59 pm

  35. merhaba 1,5 senelik evliyim 1 sene boyunca eşim korundu.(dışarı boşalma)2 ay doğum kontrol hapı kullandım.bıraktım sonrada hamile kalmak için hiç korunmadık 3 aydır korunmuyoruz.adetlerim genelde düzensiz en son 25 temmuzda daha sonra 23 ağustos daha sonraki 22 eylül fakat bu ay hala olmadım.38.gündeyim.gebelik testi yapmadım.adetimin 16.ıncı gününde doktora gittim progesteron testi yapıldı 0,2 çıktı doktorum yumurtlama olmadığını söyledi.
    benim sorum acaba hamile olabilirmiyim.test yaptırdığımda yumurtlama dönemim bitmiş olduğundan test sonucu düşük çıkmış olabilirmi.şuanda gebelik testi yapsam sonuç çıkarmı.hamile kalmak istiyorum.doktorum yumartaslığımın bir tanesinde tembellik olduğunu söyledi.yumurtlamanın artması için neler yapmalıyım.yardımcı olursanız sevinirim.

    Yorum tarafından mine — Ekim 30, 2008 @ 11:24 am

  36. Mine Merhaba;
    Test yaptırdığınızda yumurtlama olmamış demiş doktorunuz. Peki neden olmadığı konusunda fikrini söylemedi mi. Tekrar doktorunla konuşmanı öneririm. Yumurtlama günü gelmediği için mi olmadı dedi yoksa bir sorun mu var.?

    Yorum tarafından Banu — Ekim 30, 2008 @ 2:13 pm

  37. neden olarak adet günlerin bazen 40 gün oluyor dedi yani her insan her ay yumurtlama olmazmış bu ay yumurtlama olmamışsın dedi.ilk msjda yanlış yazmıştım adetimin 23.üncü gününde yapıldı test.ciddi bir sorun olmadığını söyledi.bir yumurtalığım tembelmiş biraz.bugün test yaptım ve ikinci çizgi silik olarak pembe çıktı.çok belirgin değil ama.tahlil yanlış çıkmış olabilirmi.hamile olabilirmiyim şuanda 38.gündeyim hala hasta olmadım.yumurtlama olmadığındanmı olmuyorum yoksa hala.testtede silik olarak ikinci çizgi belirginleşti.doktorum birde folükürkist söyledi.

    Yorum tarafından mine — Ekim 30, 2008 @ 10:28 pm

  38. merhaba banu hanım 3a ylık evliyim ve hamile kalmak istiyorum bunun için ne yapmam gerekiyo ikimizde çocukları çok sevdiğimiz için hemen çocuk istiyoruz da bana yardım cı olnursanız sevinirim

    Yorum tarafından esram — Ekim 31, 2008 @ 1:07 pm

  39. slm banu hn ben enson 01 ekım tarihinde adet gördüm ve hala olmadım dun dayanamayıp bhcg testi yaptırdım sonuc 17.2 sizce gebelik mevcutmu lutfen yardımcı olun

    Yorum tarafından İPEK — Kasım 5, 2008 @ 2:59 pm

  40. adtıme 7 gun var fakat bulantı devamlı uyuma ıstegı ve bas donmesı var korunmuyorum hamıle olabılırmıyım

    Yorum tarafından serpil — Kasım 8, 2008 @ 1:04 am

  41. adetime 5 gün var fakat bir hafta 10 gundur bulantım bas donmesı kasıklarda agrı var ve ıkı gundur ıstıfra edıyorum acaba hamile ola bılırmıyım kan testı yaptırsam acaba bellı olurmu lutfen bırı bana yardımcı olsun

    Yorum tarafından serpil — Kasım 10, 2008 @ 12:03 am

  42. Kusura bakmayın ama bazı sorular çok gereksiz , soru sormadan önce aynısının sorulup sorulmadığına ben bakıyorum ama çoğu aynı ve tıp okumaya gerek yok gerçekten.. lütfen bilgi almak için okuyanları da düşünün.tşk.

    Yorum tarafından misafir — Kasım 18, 2008 @ 12:45 am

  43. mrh ben 3 aylık evlıyım ılk ay dog. kont. hapı kullandık. enson ekım 30 unda adet oldum. normalde dun veyha bugun adet olmam gerekıodu olmadım. bıkac hamılelık belırtısınıde yasıor gıbıym acaba hamılemıyım?? yada dogum kontrl hapı hamılelıgı 2 ay gecıktırırmıı?? tesekur edrımmm

    Yorum tarafından İREMSU — Kasım 30, 2008 @ 6:03 pm

  44. ben sevgilimle cinsel ilişki yasadim ama arkadan yani rahmime dokunmadi icime bosaldi bir de ben onunla birseyler yasadim yasayali adet olmadimm 1 ay oldu nedeni ne olabilir bana bu konuda yardimci olur musunuz

    Yorum tarafından eda — Aralık 2, 2008 @ 7:24 pm

  45. mrb ben 2 yıllık evli bir bayanım 25 yaşındayım .ilişkiye girdiğim zaman boşalamıyorum ancak mastürbasyonla boşalabilyorum .bu benim gebe kalmama engelmi.follop tüplerine zararı varmı……………..

    Yorum tarafından fındık — Aralık 15, 2008 @ 9:25 pm

  46. merabalar ben 22 yaşındayım 3.5 yıllık evliyim 5 aydır korunmuyoruz hamile kalamadım hiç hap kullanmadım eşim korundu doktora gidicem bu ay ama adetim bittikten sonramı yoksa bitmedenmi gidiyim belki adetli olarak testler yapılabilirmi. birde durumumla ilgi önerebileceğiniz birşeyler olursa bekliyorum

    Yorum tarafından meltem — Aralık 19, 2008 @ 2:34 pm

  47. çok mutluyum 2 .5 senedir bebeğimiz olmuyordu ama tedavi olmamamıza rağmen kurban olduğum allahım onu bana nasip etti… kurban olduğum allahım bana nasip etti olmayanlarada nasip eder inşallah…amin…

    Yorum tarafından gülizar — Aralık 24, 2008 @ 6:00 pm

  48. mrb banu hanim yirmi yasindayim evliyim bende sürekli beyaz akinti cok oluyo acaba bu nedir yumurtlama olabilirmi öyleyse neden hamile kalamiyorum???????birde yumurtlama günlerimi hesaplayarak esimle iliskiye giriyorum ama genede bir sonuc alamiyorum cok üzülüyorum bana ne gibi bir öneriniz olabilir ayrica böyle bir site yaptiginiz icin size sonsuz tskler saygilar

    Yorum tarafından GÖZDE — Aralık 29, 2008 @ 5:26 pm

  49. 17-12-2008 adet günüme göre hamile kalmanın tarihi ne zamandır

    Yorum tarafından dila nur — Ocak 2, 2009 @ 4:38 pm

  50. slm yıllardır merak ettigim şey galiba başıma geldi.bayanlarda hamile kalma olasılığı adet başlamadan hemen öncemidir yoksa adetin bittiği günlermidir.adetimin bittigi gün eşimle birlikte olduk henüz daha gecikme yok ama şüpheleniyorum soruma cvp verirseniz sevinirim tşk.

    Yorum tarafından sibel — Ocak 3, 2009 @ 2:20 pm

  51. slm banu hanim..
    ben yilbasinda erkek arkadasimla iliskiye girdim wa simdiye kadar hep korunuyoduk,o gun korunamadik.we yilbasindan 3gun once reglim bittmisti de(ayriyeten bu olaya kadar hic bir ilac D.kontrol gibi ilac almamistim erkek arkadsim prztf.kulaniyodu).yilbasi gunu oglen gidip ertesi gunu hepi aldik we ictim.we bu gun de kanamam geldi yaklasik 6gun sonra bu normalmi.yani gebelik gibi bi durum soz konusumu ,cwp bekliyorum :(?? simdiden tesekkurler

    Yorum tarafından sm — Ocak 7, 2009 @ 1:12 pm

  52. mrb.ben 15 yaşıma yeni girdm.bi erkekle ilşki yaşadım ve adetimn üstnden 4-5 gn geçti göğüslerle ilgili oln belrtiler vr snki midm arada bulnıo ve bşm dönüo ve çok ağrıo .kan veya idrar testinde hmil olup olmadığm çıkblrmi? kndimi çok kötü hissdiorm hmileysem eğer ölürm bn lütfen acil cvp yazn yrna çok gerkli vede eczandn alınıp ypıln gebelk testleri ne kdr doğru çıkıyo söleyebilrmisiniz?

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 7, 2009 @ 1:05 am

  53. Hiçbir korumada alamdık 15 dk içinde oldu herşy ve ikimizde içime boşlıp boşlmadğını blmioruz….:S başm faslasyla belada lütfen yrdımcı olun bir şeklde …ooufff bn daha çocuğm bu yşta çocuk neyime bnm…

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 7, 2009 @ 1:08 am

  54. UFAKLIK sen ALLAHINI seversen bizden neyin yardimi istiyonki marifetmis gibi ya nasil 15 yasinda böyle bi yanlislik yapiyonki ayip ya hayattini mahvetmisin hamile olman veya olmaman neyi farkederki ALLAH YARDIMCIN OLSUN NE DIYIM AILENINDE KENIDININDE BASINI YAKMISIN acayip kiziyom ya böyle seylere ALLAH islah etsin ne diyim.

    Yorum tarafından özge21 — Şubat 7, 2009 @ 5:01 pm

  55. ufaklık 15 yaşındasın ben o yaştailişki değil bir erkeği o gözlebakmazdık bile ilk öpüşmem 17 yaşlarında idi oda korkarak hemde o kadar erkek peşimdeken helal sana çok cesaretlisiniz cezasınıda çekersiniz bu işin şakası pişmanlığı olmaz git hemen test yap öğren gerekekeni artık o erkekle halledersin o işi yapıyorsan çocuk değilsin kusura bakma kimse sana yardım edemez

    Yorum tarafından alanur — Şubat 7, 2009 @ 9:41 pm

  56. merhaba ben 20 yaşındayım erkek arkadaşımla 2 hafta önce ilişkiye girdim . Korunmadım bişey olmuş olma ihtimali varmı ?

    Yorum tarafından üzgün — Şubat 7, 2009 @ 10:35 pm

  57. Laf ebeliği yazın die çare istemdik sizdende dimi:@ o sizn zmnınınzıdymış alanur ablacım çok sewiyoruz birbirimi yaptk bi hata kbl ama laf ebeliği ypmayın szde mrifet olamdığını bliorm ama oldu artk o anda herşy ailen haberi yok hftay yptrcm etstide inş hmil dlmdr yha öpüşmk bzm yşımızda gç bile artk alnur abalcım hr çktığnla öpüşüosn kesn bi ay flnsa en az vede artk bu yş 10lara kr indi…

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 7, 2009 @ 11:22 pm

  58. ufaklık ne yaptıysan seni ilgilendirir ablan olarak dikkatli olmanı isterim inş hamile değildirsin yaşın küçük bazı şeyleri kaldiramazsın bu yaşta kürtaj gibi yada doğurdun nasıl bakacaksın bütün gençliğin gider bunları düşün buradaki arkadaşlar her bakımdan kendilerini doğacak çocuğa hazırlar istiyorlar hepsinin isteği olsun zamanı gelince seninde olur doğru zamanda ama şimdi dikkat et

    Yorum tarafından alanur — Şubat 8, 2009 @ 6:42 pm

  59. Kürtajı yptırmam imknsz ztn çok qünah vede bisürü belge lazm bana bişy sorcm biri söledi bi hp vvrmış biri içine boşldktn 10 gn içince eiçrsen o hpı bebği atıyomuş veya bu bebeğin yok olması içebilcem bi hap fln wrmı ?araştırırmısınzı vrsa yrdmcı olun ltf

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 9, 2009 @ 12:48 pm

  60. 10 gn içinde içrsen etki ypıomuş öle duydm

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 9, 2009 @ 12:48 pm

  61. ufaklık hamilemisin.öyle bir ilaç duymadım,adetten 5 gün sonra test yap dr görünmeni dr sormanı durumunu anlat yaşın küçük olduğundan birşey söylemem kürtaj olurken tüm sorumluluk sana ait bir belge imzalatıyorlar.pisilolojik olarak kötü bir olay yapacağın birşey yoksa sen bilirsin inşallah böyle olay yaşamzsın 4 aylık hamileyim dr gidecem çarş günü dr sorarım

    Yorum tarafından alanur — Şubat 9, 2009 @ 8:06 pm

  62. Peki cvbı bklick doktrdn gelnce ablm teşekkrler sana ilşkiden 10 gn snra blli olmuyomu hmile olup olmadığn bn öle duymuştm? yoksa daha erkndede blli oluomu ama eczaneelrdki testlerdn ypıcm dr a gtmicm?

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 10, 2009 @ 1:16 pm

  63. annemn iznine fln gerk yokmu daha 15 yşndym nede olsa?

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 10, 2009 @ 1:17 pm

  64. ya bide şy kürtj içn ne kdr para gerekir + ailemiublmazlrmı doktrlar onlara anltınca bunu?

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 10, 2009 @ 1:19 pm

  65. anladiğim kadarıyla yeni bir olay kesin değil bu siteyi okursan cevap bulursun okuduğum kadarıyla 15 yaşında hamile kalma olasılığı azmış,kürtaj için anne baba izni olması gerekiyormuş ertesi gün hapı varmiş kullamn bilmiyorum eczanedende bilgi alabilrsim bence hamile değilsin korkman normal gelen soruları paylaşımları okumanı tavsiye ederim sana

    Yorum tarafından alanur — Şubat 10, 2009 @ 2:34 pm

  66. merhaba ben erkek arkadasiyimla ilişkiye giriyorum ve icime bosaliyor sadece sekz yapioruz bana bu icime bosaldigi sivinin bir zarari olur mu yanit bekliyorum tesekkürlr

    Yorum tarafından eda — Şubat 10, 2009 @ 6:00 pm

  67. bliodm o izni ya nsıl sormki utanrım bn hamilym bilgi werirmisinizmi dicem eczacılara:S

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 10, 2009 @ 7:32 pm

  68. edacım hiçbir zararı olmaz yanlızca birazcık hamile kalırsın çocuk sekzin dışnda mı oluyor bu yaşımda bunu öğrendim sen devam et sekz yapmaya

    Yorum tarafından alanur — Şubat 10, 2009 @ 8:54 pm

  69. ufaklık anlamadım sen hamileliğin kesin mi sorduğunda sana tepki gösteremezler kürtjda yaptırsan doğurmaya karar versende ailen öğrenecek erkek arkadaşın ne diyor tepkisini öğren o sana yardımcı olacak mı dene onu

    Yorum tarafından alanur — Şubat 10, 2009 @ 9:01 pm

  70. erkek arkdşm yokkki onal ypmdm hm bşkasyla doğur dick dlya sorsam şüphelenrlerki aderste yazıoz ezcanede sormazlrmı nolu fln die hç:S ailem örenirse krtaja gerk yok ölürm sadece okdr

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 10, 2009 @ 10:39 pm

  71. PINARRRRRR MRB CANIM BAZI INSANLARDA BASTA OLMUYO BULANTI FELAN AMA BENIM BILDIGIM KADARIYLA IKI ÜCÜNCÜ AYLIKKEN BASLAYABILIYO RABBIM HEM SANA HEMDE BÜTÜN HAMILE OLANLARA SAGLIKLI HAYIRLI EVLAT NASIP EDER INSALLAH ÖPT.

    Yorum tarafından ezgi — Şubat 11, 2009 @ 12:40 am

  72. ufaklı iki ucu b..lu değnek.allah yardımcın olsun.bu saatten sonra sana kimse yardım edemez.

    Yorum tarafından denizz — Şubat 11, 2009 @ 12:58 am

  73. sevgili eda sekz yapmanın bi zarı olmaz sana.devam et güzelim sen .en fazla bi bebek sahibi olursun.alaymı ediyonuz napıyonuz anlamıyorum ben yaa

    Yorum tarafından denizz — Şubat 11, 2009 @ 1:00 am

  74. ya glb dlm test aldm yrn sbh bkçm bklım sekz demeyn şuna chiller gibi sex denilio ona hmde blmionmu kızm sende içine boşlnca hmile klablceni slkmısn nesn:D

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 11, 2009 @ 4:59 pm

  75. ufaklık dr sordum ancak ilişkiden hemen kullanılan ertesi gün ilacı varmış oda ilişkiden hemen kullanılıyor 15 yaş kürtaj yasak aile izni olması gerekirmiş hiçbir dr böyle bir duruma müdahale yapmaz üzgünüm ama halen ciddi hamileyim diyemiyorsun anlamadım sen birşey

    Yorum tarafından alanur — Şubat 11, 2009 @ 7:49 pm

  76. oouuf test yptm hiç çzigi çkmadı :S bşka alıp denicm yine yrn off sbh yola çkçk olmasydm bulrdu arkdşm o hpı ama nyse saol ablacm eet üstlk 1 milyr küsr tutuomuş kürtj parasıda

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 12, 2009 @ 1:07 pm

  77. LÜTFEEENNNNNNNNN CVPPP YAZIN doktordan bilgi alanlariniz vardiir lütfen ya arkadaslar hamilelik iciin idrar testinde tam görülebilimesi icin adet gününün kac gün gecmesi lazim dört bes gün gecerse tam cikarmi idrar testinde tskler öpt

    Yorum tarafından ezgi — Şubat 12, 2009 @ 5:50 pm

  78. LALLLLEEEEEEEE MRB canim senin burda yazdiklarin coktan olmus ama ben bugün okudum hakketen hepsi arka arka yazildigi icin aacaba lale hamilemi acaba hamilemi diye her yazdigini okudum ama en son adetim gecciktigine ragmen gene hamile degilim gene adet oldum demissin CANIMSIN SEN YA bak doktorlarin sana cok iyi sagliksin demisler onada sükret kendni SIKMA önce UMUt ALLAHTAN sonra dr.lardan gelsin iste belkide yüce rabbim seni siniyodur hep dua et ALLAHA hayirlisi neyse o olsun RABBIM HEM SANA HEMDE BÜTÜN ISTEYENLERE HAYIRLI EVLAT VERSIN BENDE 2 sene olcak evleneli bende istiyorum tabiki bendede ay adet olcammi diye sorular oluyo e tabiki oluyomda aslinda bana bi arkadasim bendede cok stres oluyodu ondan cocuk gecikti sakin sende stres olmasin dedi ama genede oluyo iste onda mesela dr. sen stres yapa yapa yumurtalilarin kapanmismi ne demis ondan sonra hic düsünmedim oldu dedi.
    hayirliisi neyse o olsun SENI COK cok öpüyorum kendini SIKMA canim gecmis olsun .ALLAHIM SENI COK SEVIYORUM, sen herseyi bilensin SEN KURU TOPRAGA CAN VERENSIN BÜTÜN COCUK ISTEYEN KARDESLERIMEDE COCUK NASIP EDERSIN INSALLAH(AMiiiiiiiiiiiiin)

    Yorum tarafından zerdaaaaaaa — Şubat 14, 2009 @ 12:56 am

  79. mrb kızlar ben 6aylık evlıyım enson 5 ocakta adet oldum ve kilo alıyorum dıye doğum kontrol hapımı içmekten vazgectim çocuk iistemiyoruz ve şimdi ayın 17si ve hala adet olmadım normalde 10da olmam gerekiyordu ende test yaptım kan tahlılı yaptırdım negatif çıktı ama genede aklım çok karışık acaba hamilemiyimm nolur olmadığımı söleyın yaaa
    ya ben nıye adet olmuyommmm

    Yorum tarafından sndy — Şubat 17, 2009 @ 12:30 pm

  80. slm arkadaşlar yazılanları okudukça şu yaşanılan olaylara öyle üzülüyorum ki!her yaşın bi güzelliği ve herşeyin bi zamanı var,cinselliği bu kadar genç yaşta yaşarsan ilerde farklı problemlerle karşılaşırsın ufaklık…gebe kalamayan arkadaşlara en büyük önerim yataga girdiklerinde acaba bu sefer hamile kalabilecek miyim?düşüncesini kafalarından silmeleri.sonra yumurtlama günü takibi,birkaç şifalı ot içilmesi yada kuru incir kürü,yatakta uygun pozisyon ve 1 saat hiç kalkmadan bel altında yastıkla yatma.bunları mutlaka uygulayın.benim 4yaşında bi kızım var.yazında 13 haftalık bebeğim karnımda öldü.umarım bütün kadınlar bigün anneliği tadar.allah yardımcınız olsun…

    Yorum tarafından nehir — Şubat 24, 2009 @ 1:25 am

  81. hmile dlmişm hçbi sorun klmadı artk

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 24, 2009 @ 12:32 pm

  82. ilişki sirasinda icimime bosalan erkek arkadasimin sivisinin bana bir zarari olur mu?

    Yorum tarafından esra — Şubat 25, 2009 @ 4:15 pm

  83. Sadece hamile olursn okdr

    Yorum tarafından ufaklık — Şubat 25, 2009 @ 8:34 pm

  84. selam ben bi aylik hamileyim yinede aybasi göre biliyorum sizce nurmalmidir ceylan

    Yorum tarafından ceylan — Mart 30, 2009 @ 4:57 pm

  85. bn aralık 10da nısanlımla surtunme yoluyla ılıskı yasadım ama bosalmadı ustume..cok korkuyorum.nerdeyse 4 ay olucak we 4 aydr duzenlı adet oldum.sıkıntıdanmıdr strestenmıdr nedır karnım agrıo sureklı mıdem agrıo.2 tane test yaptrdım hep tek cızdı.we karnım agrıdıgı ıcın doktora gttık.ultrasona gırdım tas olabılır dıe ama hıc bısey cıkmadı.ole bısı olsaydı ultrasonda cıkardı dımı.nolur bırı benı rahatltsın.nısnlın askerdee..kımseye bısı dıyemedım..ltfen ltfennn 4 aydr duzenlı adet testler hep tek cızgı we ultrasyondada bısı cıkmadı.sadece karnımda sıslık hıssedıyorum kabızım ondan olabılır mı

    Yorum tarafından MOON — Mart 31, 2009 @ 11:14 am


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

The Banana Smoothie Theme WordPress.com'dan blog alın.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

