gebelik doğum hamilelik yumurtlama günü

Mart 12, 2010

Ertesi gün hapı ile ilgili merak edilenler

Filed under: Doğum Kontrolü — Etiketler:, , , , — pics @ 2:36 pm

Neden her korunmasız ilişkiden sonra ertesi gün hapı kullanmamalıyım?

Ertesi gün hapının ayda 1 kereden fazla kullanımı bazı sakıncalar yaratmaktadır; Ertesi gün hapı progesteron hormonu içermektedir ve doz aşımında ciddi kanamalarla sonuçlanacak hormon bozukluklarına neden olabilir.

Eğer ertesi gün hapına ayda 1 defadan daha sık ihtiyaç duyuluyorsa, gebeliği engellemek için diğer doğum kontrol yöntemlerinden (prezervatif, doğum kontrol hapı, rahim içi araç yani spiral vb.) birine kullanmanız gerekmektedir.

Doğum kontrol yöntemlerinden herhangi birini kullanmaya başladıktan sonra herhangi bir şekilde kullandığınız yönteminizin etkisinden şüphe duyduğunuz zamanlarda (örneğin prezervatifin yerinden çıkması veya patlaması, doğum kontrol hapının unutulması gibi) yine ertesi sabah hapı kullanabilirsiniz.

Ertesi gün hapını aynı ayda ikinci kez kullanmam gerekirse ne yapacağım?

Ertesi gün hapını o ay içinde 1 kez kullanmışsanız mutlaka sonrasında herhangi bir doğum kontrol yöntemi (prezervatif) ile korunmaya devam etmelisiniz. Eğer ertesi gün hapına tekrar ihtiyaç hissederseniz, aynı ay içinde ikinci kez kullanmadan önce mutlaka hekiminize veya eczacınıza danışmalısınız. http://www.hamilemiyim.net

Bir ay içinde bilmeden&unutarak birden fazla kez kullandım. Şimdi ne yapıcam?

Ertesi gün hapı progesteron hormonu içerir. Doz aşımında vücutta şişlikler, memede hassasiyet ve kanama bozuklukları görülebilir.Bu yan etkiler içinde en önemlisi kanama bozukluğudur. Nadiren de olsa, tekrarlayan ertesi sabah hapı kullanımlarında şiddetli kanamalar görülebilir. Böyle bir durumda acilen doktorunuza başvurunuz.

Ertesi gün hapını aldıktan 1-2 gün sonra kanamam başladı. Normal mi?

Ertesi gün hapı progesteron hormonu içerir ve bu nedenle nadiren de olsa kanama düzensizlikleri görülür. Bu kanamalar herzamankinden fazla veya az miktarda olabilir, kanama tarih değişiklikleri yaşanabilir, yeni bitmiş olan bir kanama kısa süre için tekrarlayabilir. Bunlar ilacın beklenen yan etkilerdir.

Bu durumda olan kadınlar hormonal düzeyinin normale dönmesini beklemelidir ve ertesi gün hapının kullanmamalıdırlar.

Ertesi sabah hapı neden adet düzenini etkileyebiliyor?

Kadınlarda regl her ay tekrarlayan bir hormonal döngü ile vücut tarafından kontrol edilmektedir. Kanda progesteron hormonunun yükselmesi kanamayı engellerken, bu hormonun kandaki miktarında meydana gelen ani bir düşüş kanamayı başlatmaktadır.

İşte adet kanamaları da böyle meydana gelmektedir. Adet kanaması bittikten sonra kanda progesteron hormonu yükselmektedir. Bu süre zarfında kanama olmaz. 26-30 günlük süreç tamamlandığında kanda progesteron miktarı aniden düşer ve kanama gerçekleşir.

Ertesi gün hapı da progesteron hormonu içermektedir. Uygulandığında kandaki progesteron seviyesini arttırmaktadır. İlk etkisi kanamayı baskılamaktır, ancak ilacın etkisinin sonlanmasıyla birlikte kandaki progesteron miktarı da düşüş göstermekte ve kanamaya eğilim yaratmaktadır.

Bununla birlikte adet döneminin ortalarında kullanıldığında kanama üzerine etkisi çok daha düşük olmaktadır. Adet kanaması tarihi yakın olduğu bir dönemde ertesi sabah hapı kullanıldığında kanamayı geciktirme veya erkene alma gibi yan etkilerin görülme olasılığı artmaktadır.

Ertesi sabah hapı kullandım ve çok az kanamam var. Endişelenmelimiyim?

Ertesi gün hapı kullanımından birkaç gün içinde sızma şeklinde kanama yapabilir. Bu ilacın beklenen bir yan etkisidir. Ancak kanama fazlalaşırsa, ağrı veya sarı renkli, köpüklü, kokulu bir akıntı başlarsa acilen bir hekime başvurulmalıdır.

Ertesi Gün Hapının Kullanımı ile İlgili Sorular:

İlacı aldıktan sonra kusulursa ne yapılmalı?

Ertesi gün hapı alındıktan sonraki ilk üç saat içinde kusulursa hapın tekrar alınması gerekir. Ancak üç saatten sonra gerçekleşen kusmalarda hapın tekrar alınmasına gerek yoktur.

İlacın daha etkili olması için 2 kutu içsem olur mu?

Ertesi gün hapı etkili olabilmesi içen belirtilen dozda alınması yeterlidir. İlacın ilk 24 saat içinde alındığında gebelik riski sadece %1.1dir. Burada asıl önemli olan ilacın mümkün olduğunca erken alınmasıdır.

İlaç ilk 72 saat içinde etkili olduğuna göre gebelikten koruyucu etkisi 3 gün sürüyor. Yani ilacı kullandıktan sonra ilk 3 gün içinde ayrıca bir korunma yöntemi kullanmama gerek yok.

Bu yanlıştır. Ertesi gün hapı etkisini yumurtlamayı geçici olarak ertelemek suretiyle göstermektedir; ancak yumurtlamanın ne zaman geriye döneceği bilinmediği için kullanımdan sonraki ilişkilerde her zaman için risk vardır. Dolayısıyla etkisinin 3 gün sürdüğünü söylemek mümkün değildir. İlacı kullandıktan sonra kurulacak ilişkilerde mutlaka prezervatif ile korunulmalıdır.

Adet kanamam gecikti. Ne zaman gebelik testi yaptırmalıyım?

Eczanelerden aldığınız, idrardan ölçüm yapan gebelik testlerinin uygulaması basittir. Ancak bu idrar testlerinin doğru sonuç vermesi için en az 10 günlük bir regl gecikmesinden sonra test yapılması tavsiye edilir; çünkü idrardan bakılan gebelik hormonu ancak bu kadar süre sonra ölçülebilir düzeye erişmektedir.

Kan ile yapılan gebelik testleri gebeliğin ilk gününden itibaren (yani ilişkiden sonraki birkaç gün içinde) tam ve kesin sonuç verir. Ancak bunun için de bir laboratuara başvurmak gerekir.

Geçen ay korunmasız ilişkide bulunmuştum ve dün hamile olduğumu öğrendim. Hamileliği sonlandırmak için haplar olduğunu okudum. Bunları nereden bulabilirim? Veya kendi kendime nasıl düşük yapabilirim?

Gebeliği sonlandırmaya yönelik bazı haplar (bakınız Ru-486) yurtdışında bulunmaktadır. Ancak henüz ülkemizde kullanımı yasaktır. Bugün için gebeliğin sonlandırılması ülkemizde ancak bir kadın doğum uzmanı yardımıyla olabilmektedir.

Kendi sağlığınız ve güvenliğiniz için gebeliği sonlandırmak için herhangi bir yol DENEMEYİNİZ. Rahim ağzına yapılacak bilinçsiz her müdahale çok önemli hayati riskler taşımaktadır. Kanama ve buna bağlı ölüm çok sık görülmektedir. Gebelik mutlaka hastane koşullarında sonlandırılmalıdır. Bu sebeple konu ile ilgili MUTLAKA bir kadın doğum uzmanı ile görüşmelisiniz.

89 Yorum »

  1. Adetimden 18gün sonra iliskiye girdik 1 gün sonra ertesi gün hapi preven kullandim 6gün sonra adet oldum adet kanamasindan 10gün sonra eczaneden test aldim negatifti yalniz hala telas icerisindeyim acaba hamile olabilirmiyim? Suan iliski günümün üstünden 1ay gecti test yapsam dogru olurmu? Gereksizmi yoksa! Yardimci olurmusunuz lütfen

    Yorum tarafından Destinaz — Kasım 1, 2008 @ 6:02 pm

  2. Merhaba Destinaz;
    Adet kanaması tarihi yakın olduğu bir dönemde ertesi sabah hapı kullanıldığında kanamayı geciktirme veya erkene alma gibi yan etkilerin görülme olasılığı artmaktadır.
    Ancak sizin endişenizin yersiz olduğunu düşünüyorum. Ama yine de emin olmak isterdeniz en yakın labaratuarda kan testi yaptırarak kesin sonucu gorebilirsiniz.

    Yorum tarafından banu — Kasım 1, 2008 @ 8:09 pm

  3. Adetimin ortasında ilişkiye girdik ve 36 saat sonra norlevo kullandım. gebe kalma olsılığım nedir ve eğer gebe kalırsam bebeğe herhangi bir zararı varmıdır? ve anomali yaratıcak bi durum sözkonusumudur?

    Yorum tarafından beste — Kasım 3, 2008 @ 1:00 pm

  4. Merhaba Banu Hanım adetimin 12. gününde ilişkiye girdim 5 saat sonra norlevo kullandım. Yumurtalıklarımda ağrı ve kitle hissediyorum. Bu bir hamilelik belirtisi midir? Yoksa başka bir sorun olabilir mi?

    Yorum tarafından tuğba — Kasım 6, 2008 @ 4:56 pm

  5. Merhaba Banu Hanım. Adetimin 12. gününde ilişkiye girdim. 5 saat sonra norlevo kullandım. İlacı aldıktan 4-5 gün sonra sağ ve sol kasıklarımda kitleler hissettim. Elimle dokunduğumda ağrı yapıyor. Bu bir hamilelik belirtisi midir? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Yorum tarafından tuğba — Kasım 6, 2008 @ 9:39 pm

  6. Merhaba tuğba;
    Hissettiğiniz kitleler hamilelik belirtisi olamaz. Kısa zamanda bir kontrolden geçmenizi öneririm. Bu kitlelerin kullandığınız norlevo ile de alakası olduğunu sanmıyorum.

    Yorum tarafından banu — Kasım 7, 2008 @ 1:26 pm

  7. Beste Merhaba;
    Kesin sonuç için test yaptırmanızı öneririm.

    Yorum tarafından banu — Kasım 7, 2008 @ 1:29 pm

  8. Banu hanım
    erkek arkadaşımla korunma yöntemimiz sonuçsuz kadığı için 5 gün arayla norlevo kullanmak zorunda kaldım.Yani ayda iki kez kullanmış oldum.Şimdi göğsümde inanılmaz bir şişlik ve ağrı var.Lekelenme şeklinde kanama da yaklaşık 4 gündür devam ediyor.Bu ilacı ayda iki kez kullanmamdan dolayı çok ciddi bir etki yaptığının belirtisimidir?Ayrıca bundan 3 yıl önce prolaktin hormonum yüksek çıktığı için ilaç tedavisi görmüştüm.Sonra normal bir seviyeye indi ancak daha spnra yaklaşık 2 yıldır doktor kontrolüne gitmedim.Ertesi gün hapının progesteron ve östrojen hormonu taşıdığını biliyorum.Bu tekrardan prolaktin hormonunda bir artışa sebep olur mu?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim

    Yorum tarafından Elif — Kasım 8, 2008 @ 2:20 am

  9. Merhaba elif;
    Norlevo hapı progesteron hormonu içerir. Doz aşımında vücutta şişlikler, memede hassasiyet ve kanama bozuklukları görülebilir. Bu yan etkiler içinde en önemlisi kanama bozukluğudur. Nadiren de olsa, tekrarlayan norlevo hapı kullanımlarında şiddetli kanamalar görülebilir. Böyle bir durumda acilen doktorunuza başvurunuz.

    Yorum tarafından banu — Kasım 8, 2008 @ 8:39 pm

  10. korunmasız ilişkiden 22 saat ve ilave 12 saat sonra norlevo aldım.5 aylık bir bebeğim var 2 gün emzirmemem söylendi, bu süreyi erkene çekebilirmiyimayrıca adetimin 17 günündeydim riskim yüzde kaçtır sizce?

    Yorum tarafından nergiz — Kasım 9, 2008 @ 11:35 am

  11. merhaba ben korunmalı bir ilişkiden sonra işimi şansa bırakmamak için iki hap birden nurlevo kullandım bir hafta içinde kanamam oldu.ilacı aldıktan 335 gun geçmesine rağman bir daha hasta olmadım..
    hamile kalma riskim varmıdr?
    acil cevap bekliyorum lutfen

    Yorum tarafından nur nur — Kasım 11, 2008 @ 10:04 pm

  12. merhaba ben de adetimin son gunu korunmasiz iliskiden sonra ilaci kullandim.ilaci kullandiktan ve adetim bittikten 1 hafta sonra tekrar adet oldum.simdi ise adetim gecikti ve yumurtaliklarimda adet oncesi kasilmalara benzer kasilmalar hissediyorum.goguslerim de adet oncesi gibi sisti fakat adet olmadim.hamile olabilir miyim.bilgilendirirseniz cok sevinirim.tesekkurler

    Yorum tarafından ela — Kasım 12, 2008 @ 4:16 pm

  13. merhaba..ben adetim bittikten sonra ilişkiye girmiştim..sabah hemen ertesi hapı aldım..
    ve o ay adetim normal gününde geldi..
    tam 21gün sonra yani..
    ama şimdi 2. adetimi olmam gerekiyor o olay üzerine.. fakat 6 gün gecikti..
    birisinden duymuştum hamilelikte ilk ay regl olunabiliormuş..
    acaba hamilemiyimdir?
    yardım ederseniz teşekkür ederim..

    Yorum tarafından ezgi — Kasım 16, 2008 @ 11:41 am

  14. ezgicim bildigime gore ustune gorme olarak adlandirilan hamilelikteki adet normal reglinden farkli bir kanama seklinde ya cok kisa suruyor ya cok az akinti yani kan geliyor ya da normalden daha fazla kanaman oluyor.senin her zamanki reglin gibimiydi kanaman belirtirmisin.bu arada ben hala regli olamadim……

    Yorum tarafından ela — Kasım 16, 2008 @ 2:28 pm

  15. nur nur sen regli oldun mu.benim durumun da sana benzer.bilgilendirebilir misin beni

    Yorum tarafından ela — Kasım 16, 2008 @ 2:33 pm

  16. merhaba ben adetimin bittiği gün eşimle ilişkiye girdim ve içime kaçırdığını düşünüyoum hemen norlevo hapı kullandım fakat yanlış kullandım sanırım 1 tanesi akşam saat 6 da yuttum sanırım 2 sini birden yutmam gerekiyomuş sonra tekrar 9 gibi diğeri yuttum bi yanlışlıkmı var anlamadım ve 7 aylık bir bebeğim var kaç gün emzirmemem gerekiyo ve hapın kullanımı nasıl hamile kalırmıyım tekrar acil cevap verirseniz sevinirim

    Yorum tarafından şükriye — Kasım 16, 2008 @ 8:54 pm

  17. Merhabalar ben en son 07/09/2008 tarihinde regli oldum.Aradan bir dönem geçti ve ağdet olamadım.Erkek arkadaşımla düzenli ilişkim var bu yüzden bu dönemde gebelik testi yaptım negatif sonuç aldım.2 aydır regli olamadım ce gene gebelik testi yaptım eczanede bulunanlardan ve negatif cikti.Erkek arkadaşımla 2.regli olma tarihinden 1 hafta kadar önce ilişkiye girdik ve ertesi gün hapı kullandım.1 hafta sonra kadın doğum doktoruna gittik.Orda ultrasonla bakıldı kis var dendi.bhcc testide yapıldı.Hamile değilsin dendi bu teste ertesi gün hapı etki edermi acaba.Doktor tarafınadan farlutal yazıldı ilaç bitince regli olucaksın dendi ama ilaç biteli 5gün oldu regli olamadım hamile olabilirmiyim acaba şimdiden teşekkür ederim.

    Yorum tarafından omur — Kasım 17, 2008 @ 8:02 pm

  18. Birde ağdet olamaalı 2 ay oldu ne yapmalıyım.

    Yorum tarafından omur — Kasım 17, 2008 @ 8:05 pm

  19. Merhaba omur;
    Farlutal, progesteron denilen hormon ilacıdır. Adet düzenleyici, adet getirici gibi pek çok durumda kullanılır.
    Over (yumurtalık) kistleri her yaştaki kadının sorunu olabilir aslında. Çok yaygın bir hastalık olmasına rağmen bazı hastalar kendilerindeki rahatsızlığın farkında değillerdir bile. Çoğu over kist iyi huyludur ve genellikle 20-44 yaş arası kadınlarda görülür. Özellikle muayene ve ultrasonda elde edilen bulgular, ayrıca bazı kan tahlilleri ayırıcı tanıda bize yardımcı olur. Kistler her zaman infertilite (kısırlık) nedeni değildir. Eğer oluşum sebepleri hormonal düzensizlik ise infertilite görülebilir. Ancak, over kisti ile gebelik oluşabileceği gibi gebelik de over kisti oluşturabilir.

    Sebepleri ise:
    En sık neden hormonal düzensizliklerdir. Normalde her adet döneminde overler içinde yumurta hücresini taşıyan ve boyutları 3 cmye kadar ulaşabilen folekül adını verdiğimiz bir kist oluşur. Sonra bunun çatlaması ile yumurta açığa çıkar. Kadın gebe kalmaz ise bu dönemden 14 gün sonra kadın adet görür. Ancak hormonal düzensizliklerde bu yumurta taşıyan kistler ya çatlamaz, ya sabit kalır ya da büyümeye devam ederek bizim basit kist veya folekül kisti dediğimiz kistleri oluştururlar. Geçirilmiş over iltihapları, çok fazla radyasyona maruz kalma da over kistine sebep olabilir.
    Belirtileri ise, genellikle adet gecikmesi veya düzensiz kanama şikayetleri ile kendini gösterir. Ayrıca over dokusunda gerginlik oluşturarak o bölgelerde kasık ağrısı ya da çok hızlı büyüyerek karında şişkinlik yapabilir. Tekrar doktorunuza kontrole gidin. Farklı bir ilaç verebilir size.

    Yorum tarafından banu — Kasım 17, 2008 @ 8:26 pm

  20. Şükriye;
    Hapı nasıl yanlış kullanabilirsiniz ki. Prospektüsü okumadınız mı. Kesnlikle iki hapı birlikte almayınız.

    Yorum tarafından banu — Kasım 17, 2008 @ 8:43 pm

  21. bugün telaşla norlevo ‘dan 1 doz aldım.12 saat ara ile alındığını biliyordum.prospektüse baktığımda 12. saate 3 saat vardı.iki doz birlikte alınacak diyordu.panikle 2.dozu aldım.acaba ilaç etki eder mi?

    Yorum tarafından ayşegül — Kasım 17, 2008 @ 9:42 pm

  22. mrb banu hanım. benim 2 sorum olacak ertesi gün hapından 1 hafta sonra 2 günlük az miktarda kanamam oldu. adetime daha 15 gün var. 15 gün sonra tekrar adet görür müyüm. yoksa bu kanamayı adet tarihi olarak mı baz alcam. bi de ilişkiden kaç gün sonra kanda beta hcg testi yaptırılmalı. 15 gün deniliyor. doğru mu?

    Yorum tarafından merve — Kasım 18, 2008 @ 9:29 pm

  23. merhaba banu hanım:
    ben kız arkasımla 2 gun once korumasız ilişkiye gırdım ertesi gun hapı kullandı ve kullandıktan sonra bırdaha ılıskıye gırdık korumasız. aklımı karıstran ve benı korkutan bu ılacın etkısı ne kadar suruyo eger hamılelık rıskı varsa kullanmalımıyız cok merak edıyorum bu hapın ne kadar zararlı oldugunu bılıyorum ama eger kullanmazsak kurtaj olmak zorunda kalabılır bunu onlemek ıcın 2 ci hapı kullanmalımı kız arkadasım endişeli olrak cvbınızı beklıyorum

    Yorum tarafından anıl — Kasım 29, 2008 @ 1:18 am

  24. Anıl Merhaba;
    Norlevo dan ne kadar zaman sonra ilişkiye girdiniz bu önemli. Ayrıca 2. hapı almalımı demişsiniz. tabiki ikinci hapı da 24 saat içinde almalı. Bu telaşı yaşamaktansa korunmanızı öneririm.

    Yorum tarafından banu — Kasım 30, 2008 @ 1:25 pm

  25. mrb banu hanım ilk hapı aldıktan bir gun sonra korumasız ılıskıye gırdık 2 gun sonrada ertesı gun hapını ıctı kız arkadasım sızce bır tehlıke varmıdır??diger sorumda bu hapı ayda ıkı kere kulaandı acaba dıyorumkı regal zamannda bır sorun cıkar mı cıkarsa ne yapmalıyız görüşlerinizi arz ederim

    Yorum tarafından anıl — Kasım 30, 2008 @ 11:56 pm

  26. ha hatırlamısken soylıyım bu hapı ılişkıden 60 saat sonra kullansak bı sorun olur mu yanı 2,5 gun oluyo inanın cok telaşlıyım çünkü daha önceden kurtaj yaptık bırdaha olmasını ıstemıyorum

    Yorum tarafından anıl — Aralık 1, 2008 @ 12:00 am

  27. ben hamilelik için en uygun olan yumurtlama döneminde ilşkiye girdim.ertesi gün hapının bir dozunu aldım 1.dozu aldıktan 1 saat sonra bir kez daha ilişki yaşadık ilşkiden 24 saat öbür dozunu daha aldım.1 hafta geçti ve biraz kananmam var kanama gelmesi iyi birşey hamile olmadığımı gösterir yoksa olma ihtimalim varmıdır?yardımcı olursanız sevinirim…

    Yorum tarafından su — Aralık 7, 2008 @ 1:44 am

  28. merhaba ben adetime 7gun varken ilişkiye girdim ve kondom yırtılması oldu.hemen 40dk sonra norlevo adlı ertesi gün hapını kullandım 2tabletı bırden aldım. yalnız adetım 2gun gecıktı ve hala adet olmadım. Acaba ertesi gün hapının etkısı gecıktırıyor mu adetimi sorun nedır. hamile olma ıhtımalı warmı şimdiden tşk ederim.

    Yorum tarafından ECE — Aralık 14, 2008 @ 8:31 pm

  29. merhaba banu hanım.bn yeni evliyim.eşimle 1 hafta önce korunmasız ilişkiye girdik.ancak eşim içimde boşalmadığını söylüyor.bu durumda boşalma öncesi gelen sıvıdan hamile kalırım diye norlevo aldım ve kullandım ancak ilacı kullanmama rağmen ilacın etkisi olan kanama hala gerçekleşmedi.acaba hamile miyim??

    Yorum tarafından sermin — Aralık 15, 2008 @ 1:32 am

  30. merhaba sermin;
    Norlevo ve diğer ertesi gün haplarının yan etkileri ile ilgili yazımızı okumuşsunuzdur. Bu tür haplar progesteron hormonu içerir ve bu nedenle nadiren de olsa kanama düzensizlikleri görülebilir. Ancak bu kesinlikle kanama düzensizliği olacağı anlamına gelmemelidir. Madem yeni evlisiniz, uzun vadede kullanabileceğiniz bir doğum kontrol yöntemi belirlemeli ve düzenli şekilde korunmalısınız.

    Yorum tarafından banu — Aralık 15, 2008 @ 9:27 am

  31. ece; Norlevo ve diğer ertesi gün hapları progesteron hormonu içerir ve bu nedenle nadiren de olsa kanama ve adet düzensizlikleri görülür. Gerekli doz tek seferde alınan iki tablettir. Tek seferde alınan iki tablet korunulmamış ilişkiden sonra mümkün olan en kısa zamanda (mümkünse 12 saat içinde) veya en geç 72 saat içerisinde
    alınmalıdır.

    Yorum tarafından banu — Aralık 15, 2008 @ 9:30 am

  32. teşekkur ederım ben 2tabletı bırden 40dk sonunda aldım. buda benım adet duzenımı bozdu gecıkme ondan sanırım. ıns yanılmayız yınede cok tşk ederım ılgılendıgınız ıcın.

    Yorum tarafından ECE — Aralık 15, 2008 @ 7:18 pm

  33. reglim bittikten hemen sonra korunmasız ilişkiye girdim içe boşalma olmadı ama tedbir amaçlı norlevo kullandım.haptan bir hafta sonra normal seyirde regl oldum.ancak şimdi o reglden sonra bir aydan fazla süre oldu.regl olmadım.hamile olma riskim nedir?teşekkürlerr…

    Yorum tarafından pembenaz — Aralık 18, 2008 @ 1:47 pm

  34. merhaba
    ben evde yapılan gebelık testlerınden yaptırdım ve sonuc pozıtıf cıktı. adetım 6 gun gecıkmişti ve ılıskıden 36 saat kadar sonra ertesı gun hapı almıstım. ılıskıye gırdıgımde ıse adet oldugum gunden ıtıbaren sayınca 12. gundeydım. bu pozıtıf sonucunun hatalı olma ıhtımalı var mıdır? ertesı gun hapı neden ıse yaramamıs olabılır?

    Yorum tarafından mahvoldum — Aralık 18, 2008 @ 11:10 pm

  35. mrb banu hanım ben partnerımle adetım bıttıkten 2gun sonra ılıskıye gırdım ve gırdıgımın aksamı mıdem bulanmaya basladı 3gun bulantım devam ettı ama ıcıme bosalmadıgını soluyor bulantımla beraber karın agrımda vardı bugun 4.gun oldu ve bulantım gectı karın agrım var acaba hamıle olabılırmıyım akıntımda geldı bugun norlevo almadım yarın 5.gun olcak alsam etkısı olurmu acıl yanıt

    Yorum tarafından sıbel — Aralık 19, 2008 @ 6:25 pm

  36. banu hanım ben adtem bttıkden 2sonta ılıskıye gırdım gırdıgımızın aksamı bulantım basldı 3gun dvm etı karın agrımda vardı acaba hamılemyım bugunde akıntım geldı norlevoyu kullanmadım 5gun gectıkten sonra kulansam bı etkısı olurmu ılacın

    Yorum tarafından sıbel — Aralık 19, 2008 @ 6:28 pm

  37. merhaba banu hanım, erkek arkadaşımla korunmasız ilişkiye girdik tam olarak içime boşalmadı ama tedbir olsun diye 48 saat içerisinde norlevo kullandım. ilacı almamdan 5-6 saat sonra tekrar ilişkiye girdik ve ilacın etkisinin süreceğini düşündüğümüz için korunmadık. daha sonra arastırdıgımda ilacın kullanıldıktan sonra da koruma etkisinin olmadığını okudum. sizce hamile kalma olasılığım var mıdır? ayrıca ilacı kullandıktan sonraki gün(bugün) karnımda adet dönemimin yakınlaştığı zamanlarda oluşan hafif ağrıları hissettim ayrıca bulantı ve halsizlik de vardı. bunlar ilaçtan mı kaynaklanıyordur yoksa başka bir şeyle mi alakalıdır? şimdiden çok teşekkürler…

    Yorum tarafından gizem — Aralık 21, 2008 @ 7:03 pm

  38. mrb.emzirirken ilacın kullanılması sakıncalımıdır acaba?ne yapmalıyım

    Yorum tarafından ülkü — Aralık 25, 2008 @ 4:00 am

  39. merhaba, adetime yaklaşık 10 gün varken erkek arkadaşımla ilişkiye girdik, herhangi bir kazaya meil vermemek için ilişkiden yaklaşık 20 saat sonra ertesi gün hapı aldım. herhangi bir belirti göremedim, acaba kanama olması gerekiyormu, yoksa adet günümü mü beklemeliyim.

    Yorum tarafından hande — Aralık 31, 2008 @ 10:04 am

  40. slm ilişkiye girdikten 2 saat sonra ertesi günü hapı aldım ama hala regl 3 gün gecikti ve hala olmadı cok endiseliyorum

    Yorum tarafından jale — Ocak 2, 2009 @ 10:41 pm

  41. merhaba
    ben 2 haftanın içinde 3 kez ertesigün hapı kullandım ve şimdi normal adet gibi yoğun bir kanamam var.kanama bitince doktora gitmeyi düşünüyorum ama normal adet süresi kadar mı sürecek,ne zaman bitecek onu bilmiyorum ve şu an hamile olma olasılığım var mı? bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim…

    Yorum tarafından secil — Ocak 4, 2009 @ 2:21 am

  42. merhaba banu hanım.ben 26.12.2008 tarihinde kürtaj oldum.o sırada her iki yumurtalığımda da kist olduğunu öğrendim.kanımdaki hormon değerleriyle kistler takip ediliyor şuan da olumsuz bir durumum yok.benim sorum şu, bunlar göz önünde bulundurulduğunda şuan ertesi gün hapı almam olumsuz bir durum yaratır mı?

    Yorum tarafından müge — Ocak 8, 2009 @ 11:44 am

  43. çok özür dileyerek tarihteki yanlışlığı düzeltmek istiyorum.26.11.2008 tarihinde kürtaj oldum.ayrıca sağ overde follikül kisti, sol overde septali kistik lezyon var.cevabınız için şimdiden teşekkürler

    Yorum tarafından müge — Ocak 8, 2009 @ 12:10 pm

  44. regl olduktan 2 hafta sonra erkek arkadaşımla ilişkiye girdiğimizde içime boşaldı aradan yarım saat sonra norlevo hapını içtim aradan 4 -5 gün geçtikten sonra regl la alakası olmayan renkte kahve rengi ve siyah arası parçalı bir kanama durumum oldu. önceleri adet düzensizliğidir diye düşünüyordum fakat aradan 11 gün geçti. ne yapmam gerek?
    düşük riski varmıdır?

    Yorum tarafından SELİN — Ocak 9, 2009 @ 12:05 am

  45. erkek arkadaşımla regl dönemime tahminen 3 4 gün kala ilşkiye girdik.prezervatif yoktu ancak geri çekilme yöntemiyle korunmaya çalıştık.15 dk sonra ewrtesi gün hapını kullandım,ancak 12 saat arayla içilmeliymiş ben bir anda içtim.şimdi de reglm 3 4 gün gecikti.bir kaza olmuş olabilir mi?hamile kalmış olabilir miyim?

    Yorum tarafından naz — Ocak 14, 2009 @ 12:47 am

  46. inşallah hamilesindir

    Yorum tarafından sibel — Ocak 14, 2009 @ 1:27 pm

  47. iyi günler banu hanım ben norlevo ertesin gün hapından aldım. bir hafta içinde kanamam başlaı ama on gün oldu hala devam ediyor ne yapmalıyım?

    Yorum tarafından damla — Ocak 14, 2009 @ 5:48 pm

  48. ilişkiye girdikten sonra ertesi gün hapı kullandım 5 gün sonra adet oldum 1 ay s0nra olmam gerekn adeti daha olmadım neden acba bir kere adet olmam hamileliği yok edermi

    Yorum tarafından zafer — Ocak 17, 2009 @ 8:18 pm

  49. ilişkiden bir ay sonra adet olduğum halde hala gebelik riski var mıdır?

    Yorum tarafından ..... — Ocak 17, 2009 @ 9:12 pm

  50. merhaba arkadaşlar benim adetim 1 ay gecikti.Evde test yaptım ama hüsran 7 yıllık evliyim adetlerim 6 sene düzensizdi ama 1 yıldır gününde adet oluyordum 3 defa aşılama yapıldı tutmadı bu ayda tüp bebek için gidecektim ama adet olmadığım için gidemiyorum arkdşlr idrar testi negatif çıkıp sonra hamile olduğunu öğrenen varmı lütfen cevap verin

    Yorum tarafından sibel — Ocak 18, 2009 @ 11:14 am

  51. erkek arkadaşımla korunmasız ama arkadan ilişkiye girdim daha kızım ama geciktim neden olabilir daha yaşım küçük ne yapmam gerek

    Yorum tarafından cansu — Ocak 25, 2009 @ 4:13 pm

  52. yaşın küçük ama marifetin büyükmüş allah aşkına masusmu yazıyorsunuz bunları kızım bu soruyu haydar dümene sor çok güzel cevaplar utanmıyorsunda afferin şu erkeklere sizin gibi namusunu hiçe sayanların hakkından geliyolar sanada kolay gelsin

    Yorum tarafından sibel — Ocak 25, 2009 @ 6:06 pm

  53. mrb bayanlar sizden yardımcı olmanızı bekliyorum saygılar

    Yorum tarafından meryemce — Ocak 26, 2009 @ 12:04 pm

  54. Mrb. banu hanım
    ben ilişkiden 24 saat sonra norlevo ertesi gün hapının bir dozunu , bunun üzerine 20 saat sonra diğer dozunu kullandım. üzerinden 5 gün geçti mide bulantıları ve kusma hissi başladı ilacın yan etkisi midir ? yanıtlarsanız sevinirim

    Yorum tarafından papatya — Ocak 26, 2009 @ 12:52 pm

  55. 5 gün boyunca geciktirici kullandım sonra ilişkiye girdigimizde prezervatif kazası yasandı 12 saat içinde ertesi gun hapı kullandım ve geciktirici içmeyide bıraktım. 4 gün oldu henüz hastalanmadım ne zmn adetim gelir sizce?

    Yorum tarafından ayse — Ocak 27, 2009 @ 10:17 pm

  56. mrb ben adet gunume (26 gunde bi olurdum)2 hafta kala korunmasız ilişkiye girdim 7saat sonra norlevo adlı ertesi gun ilacını kullandım 2 tableti aynı anda aldım ve ilaçtan 5-6gun sonra normal bi akıntı geldi ve ondan baska ne akıntım oldu nede kanamam suan normal adet dönemimin ustunden 3 gun gecmesine ragmen hasta olamadm sizce hamıle mi kalmış olabilirim lütfen acil cvp verin banu hanım

    Yorum tarafından ilayda — Şubat 2, 2009 @ 7:55 pm

  57. merhabalar ben kız arkadaşımla yüzeysel olarak sevişirken vajinasının üztüne boşaldım.20 saat sonra norlevo ilacı kullandı.hamile kalma durumu varmı.normal ilişkiye girmedik hiç.kız yani

    Yorum tarafından chatin — Şubat 8, 2009 @ 12:16 am

  58. 12 gün önce ertesi gün hapı kullandım, 5 gündür leke tarzında kanama var… acaba hamile olabilirmiyim lütfen yardımcı olun napmalıyım?

    Yorum tarafından sevda — Şubat 14, 2009 @ 11:30 pm

  59. merhaba banu hanım ,erkek arkadaşımla ilişkye grdikten yaklaşık 24 saat sonra ertesi gün hapı aldım,ama daha öncesine dairde hamilelik korkum wardı bu yüzden ertesi gün hapı aldığım gün eczaneden aldığım hamilelik testni uyguladım negatif çıktı.ama günü gelmesine rağmen hala regl olmadım ,4 gün gecikti.hamile olma ihtimalm varmı??

    Yorum tarafından burç — Şubat 15, 2009 @ 4:25 am

  60. selam banu hanım eşimle ilişki sırasında prezervatif yırtıldı ve 6 saat sonra hemen ertesi günü haplarından kullandım 6 saat sonrada diğer tabletini kullandım.bu haplar gerçekten etkili oluyormu?yoksa hamile kalma şansı yüksekmi beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim.daha bebek istemiyoruz.

    Yorum tarafından ceylin — Şubat 25, 2009 @ 9:36 pm

  61. slm ben neslihan erkek arkadşımla ilşkiye girdik ve korunma olmadan ilşkide içime boşalma oldu 14 saat sora norlevo adlı hapı aldım ikisini birden yuttum bana yardımcı olabilirmisiniz içimde şüphe var ne yapmam gerekli öğrenmem için.teşekkürler

    Yorum tarafından neslihan — Şubat 26, 2009 @ 10:41 am

  62. Merhaba sormak istediğim birşey var sorunuma cevap veririseniz çok sevinirim ertesi ünü hapını kullandım ama regl olamadım test yaptırdım kan yolu iie negatif çıktı ne yapcm?

    Yorum tarafından selina — Şubat 27, 2009 @ 1:25 am

  63. iyi halt etmişiniz evlenmeden ne erkek arkadaşınızla ilişkiye giriyosunuz umarım hamilesindir aferin size güzel yurdumuzu batıran insanlar namus kavramınız kalmamış hiççççççççç

    Yorum tarafından tuğba — Şubat 27, 2009 @ 12:30 pm

  64. meraba banu hanım kız arkadasımla bıkere ılıskıye gırdık prezervatıf yırtıldı bı kaza yasadık sorasında bı kere daha gırdık bu sefer korunmadık ustune ertesı gun hapı ıctı kız arkadasım bı sorun olurmu ılıskıden ılk ılıskıden 2 saat ıkıncısınden yarım saat sonraya denk gelıyor eger cvp yazarsanız cok memnun olurum cunku bı rısk olurmu dıye cok tedırgınız

    Yorum tarafından aydın — Mart 4, 2009 @ 12:17 am

  65. merhaba, 9 ay oncesine kadar polikistik over tedavisi gordum ve doktor kistlerim yokoldugu icin tedavimi kesti. su an hamile kalmak istiyorum ama adetim 1 ay gecikti. kan testi negatif, polikistik overin geri donmesinden korkuyorum. misirda yasiyorum ve hastanelere guvenmedigim icin arkadasimin verdigi 4 adet farlutal’i 2 gun sureyle aldim, hala adet olmadim. 1)ne yapabilirim? 2)farlutali kan ve folikasit haplari ile aldim,birsey olur mu? tsk

    Yorum tarafından gzd — Mart 5, 2009 @ 10:33 am

  66. gzd ya canım neden ilaç alıyosun birde arkadaşından benim arkadaşımın kan ve idrar testinde belli olmadı ultrosonda bebeği görene kadar hamile değilim diyodu bazı kadınlarda hormonlar çok geç kana ve idrara karışırmış inşallah gebesindir ve ne olursa olsun bir daha sakın başkalarının verdiği ilacı kullanma geçmiş olsun

    Yorum tarafından sibel — Mart 6, 2009 @ 12:45 pm

  67. merhaba banu hanım ben adetim bitttikten 2 gün sonra korunmasız ilişkiye girdim yaklaşık 24 saat sonra , norlevonun 2 tabletini birden aldım prospektüsü okudum orada öyle yazıyordu sizce bir yan etkisi olurmu? hamile kalma riskim varmı?birde adetin bitişinden itibaren hangi günler risk taşır?şimdiden teşekürler

    Yorum tarafından elif — Mart 7, 2009 @ 4:11 pm

  68. kız arkadasımla yuzeysel sevıstık dısarı bosalmadımm esofmanıma bosaldım fakat onun esofmanına gecmıs bacaklarına degmıs ne olur ne olmaz ddık norlevo kullandık ve suan ade goruyo uzun surer mı bıde olması gereken adet gecıkırmı

    Yorum tarafından sovmen26 — Mart 11, 2009 @ 6:37 pm

  69. mrb banu hanm hiç beklemediğim bir anda erkek arkadaşımla ilişkiye girdik ve ertesi gün hapını sabahı içtim ama telaşdan 2 sini brden içtim sizce etki eder mi cwp beklıyorum acill=(

    Yorum tarafından yosun — Mart 15, 2009 @ 5:14 pm

  70. yuh artık bune yaa millet gece de gündüzde boş durmuyo yaaa.çok komik valla yazılanlar.umarım alayınız hamilesinizdir.umarım boy boy çocuklarınız olur.umarım akıllanırsınız.

    Yorum tarafından mr.brown — Mart 17, 2009 @ 9:04 am

  71. banu hanım kız arkadaşıma ceketimi tutmasını söyledim .ardından ertesi gün hapı aldı.acaba hamilemidir:) puahahahah

    Yorum tarafından mr.brown — Mart 17, 2009 @ 9:05 am

  72. adetım 6 gun suruyo bıttıgının ertesı gunu yanı 7.gun korunmasız ılıskıye gırdım.ertesı gun norlevo aldım fakat yanlıs kullanmısm.kutuda 2 hap var 2.sını 12 saat sora ıctım.sızce etkı edermı?hamıle kalma ıhtımalım varmı?lutfen yardımcı olun

    Yorum tarafından pinpin — Mart 17, 2009 @ 6:46 pm

  73. merhaba ertesi gün hapı kullanılacak diye defalarca ilişkiye girip birgün sonrada hap alınsa bunun bi sakıncası olur mu

    Yorum tarafından zeynep — Mart 23, 2009 @ 2:05 pm

  74. ya arkadaşlar kondon die bşy var neden bu hapları alıp yok şöle yok böle endişelenip panik yaratıyorsunuz kendinize… kondonu yırtılan arkadaşlar ya bravo size naısl başarıyorsunuz onu hayret doğrusu…tek kullanımlık oldunu size kimse söylemedimi sen bir defa takıp saatlerce işini görürsen yırtılmasın da ne yapsın.. kendinizi düşünmeyin sadece bayan partnerinizede düşünün biraz allah korusun mikrop kapıp başka hastalıklarada oluşabilir… bşy bilmiyorsanız da en azından içinde ki prosedürünün okuyun o kadar da cahil olmadınız düşünüyorum artık başka care yok…

    Yorum tarafından gamzeli — Mart 25, 2009 @ 9:32 pm

  75. Erkek arkadaşım ile 1 kereliğe mahsus çok kısa bir süre ( 2 , 3 dk gibi)sürtünme yaşadık,herhangi bir içime boşalma,kızlık zarının yırtılması, kanama vs olmadı.

    Zevk suyu ile hamile kalma iltimalim var mıdır? var ise yada içime sperm kaçtı ise norleva hamileliği engeller mi? Engelleme ihtimali % kaç?
    Sürtünmeden önce o gün erkek arkadaşım 2 kere dışarıya boşaldı, buna rağmen sperm içime kaçtıysa yada zevk suyu ile hamile kalma ihtimalim var mıdır?

    72 saat içerisinde norleva kullandım,bu ilacın herhangi bir yan etkisini yaşamadım, kan vs de gelmedi.Kullandıktan sonra kan gelmesi gerekir mi?Sadece karnım şiş, patlacakmışım gibi hissediyorum, ve karnımın içinde kalp atışı gibi atışlar oluyor ve bağırsakalrım çok bağırıyor,büyük idrarımı yapamıyorum acaba bunlar hamilelik belirtisi midir?olay olalı 6 gün oldu.

    Adedim ayın sonu ile sonraki ayın başı arasında geliyor.Norleva kullanınca adetimin zamanında gelmeme ihtimali var mı?

    Hamile kalmaktan çok korkuyorum.
    Yorumlarınızı bekliyorum, şimdiden çok teşekkürler.

    Yorum tarafından M.N.A — Nisan 16, 2009 @ 6:52 pm

  76. hasta olduktan 1,2gün sonra ilşki yaşadım ve bunun üstüne ertesi gün hapı kullndm.tekrar bir kanamam oldu.şimdi bi 3hafta geçti tekrar regl olmadım ne zaman düzene girer?

    Yorum tarafından ayşegül — Temmuz 14, 2010 @ 1:35 pm

  77. regl olduktan 1,2gn snra ilşki yaşadım ve ertesi gün hapı kullandım.tkrr kanamam oldu yaklaşık bi 3hafta oldu bidaha adet görmedim ne zaman düzene girer?teşekkürler saygılar

    Yorum tarafından ayşegül — Temmuz 14, 2010 @ 1:36 pm

  78. slm banu hanım. ben doğum kontrol yöntemi olarak spiral taktırdım. 1 yaşında kızım var ve hala emziriyorum. eşimle ilişki yaşadık ve ben hala tereddüt içindeyim. hamile olabilirmiyim diye. hamile olma olasılığım var mı.spiral var iken ertesi gün hapı kullanabilir miyim. ertesi gün hapını kullanırsam ne kadar süre ile emzirmemem gerekir.

    Yorum tarafından sonsuz — Eylül 15, 2010 @ 11:47 am

  79. merhaba bende gecen hafta bı yanlıslık sonucu norlevo kullanmak zorunda kaldım 7 aylık bebegım var ve 6 saat emzırmedım bı zararı olmadı yanlız ılıskıye gırdıkten 22 saat sonra ıctım ılacı ıkısını bırden tek doz olarak bı etkı etmedı adetım 2 gun gecıktı :S hamıle kalmak ıstemıyorum zaten bebegım var korkuyorum ltfen bı care soyleyınn :(

    Yorum tarafından sude — Ekim 28, 2010 @ 11:42 pm

  80. merhaba ben iki senelik ewlym mart ayının 4 de nerlovo ertesi gün hapını kullandm ayn 19 da regl olmam gerekiodu ayın 16 da hafif kavrengi ve sonrasında az miktarda kanamam oldu ve hala sürüyo ama normak adet kanamasndan çok az bi kanamam oldu test yaptm negatif çıktı hamile olmaktan korkuorum adetm çok az gelio normalinden cwp werirsenz çok mutlu olurum nolur bilgilendirin beni:(

    Yorum tarafından eda — Mart 20, 2011 @ 1:12 pm

  81. Eşimle ilişkıye girdik 3 saat sonra ertesı gun hapı kullandım.24 saat sonra korunmadık ve yine hap almak zorunda kalırmıyım…

    Yorum tarafından Ezgi — Temmuz 5, 2011 @ 10:11 pm

  82. merhb banu hanım . kız arkadasımla korunmasız ilişkide bulunduk fakat tam bosalma gerceklesmedı . fakat bı kısım bosalma olduqunu soyledı we ertesı gun hapı kullandı . merak ettıqım 2 adet olması we ilkini içtikden sonra bı sonrakı gun dıgerının ıcecegını soylemesı we o sekılde kullanması . eczanede bu sekılde bılqılendırmısler . sızın bılqınızı merak edıyorm . sızce hamıle kalma olasılıqı warmıdır ? ılk hapı ılıskıden en fazla 3-4 saat sonra aldı . tesekkur ederım .

    Yorum tarafından mechul — Ağustos 10, 2011 @ 12:27 am

  83. sorularımızı hemen yanıtlıyormusunuz ? dün sormustum . bu gece bakıyorum goremıyorum ne yorumu nede cevabınızı …

    Yorum tarafından mechul — Ağustos 10, 2011 @ 7:45 pm

  84. kz arkadasımla korunmasız ilişkiye girdik . fakat bu ılıskıde tam bosalma ıcerı olmadı . dısarda gerceklesdı . fakat kız arkadasım bıraz hıssettıqını soyledı. her ıhtımalı dusunerek ilac kullanmaya karar werdık . we kullandıqını bana bıldırmısdı . merak ettıqım su . ertesı gun hapı en kısa zamanda ıcılmesı gerekıyormus . ilişkiden en fazla 4-5 saat sonra aldı tahmınıme gore . ama ılk hapı aynı gun aldıqına emınım . merakımdan kendısıne sorduqumda bana ılk hapı o qun dıqerını bı sonrakı gun ıcıleceqını soyledı. eczane bu sekılde bılqılendırmıs . bu sekılde ıcdı . bana anlattıqı ılacın ıkı adet olduqu bırını ılıskıden yasandıqı qun ıcerısınde yada o qun en kısa zamanda dıger olanıda bı sonrakı gun ıcıldıqını soyledı . eczn bu sekılde ıcmesını soylemıs . yınede merak edıyorum . etkısı ne kadardır ? yada hamile kalma olasılıqı nedır ? ltfn en kısa zamanda yanıtlarsanız memnun olrm tesk ederım …

    Yorum tarafından mechul — Ağustos 10, 2011 @ 7:56 pm

  85. safsasaaszxzxx

    Yorum tarafından erstss — Ağustos 10, 2011 @ 8:02 pm

  86. ?

    Yorum tarafından mechul — Ağustos 10, 2011 @ 8:03 pm

  87. merhaba erkek arkadaşımla ilişkiye girdim spermlerinin tamamı içimde kaldı ertesi hapı kullandım sperm miktarıyla ertesi hapının bi bağlantısı var mı yardımcı olursanız sevinirim:/

    Yorum tarafından selena — Ağustos 22, 2011 @ 7:52 pm

  88. yani içimde kalan sperm miktarının çok veya az olması bişeyi etkiler mi?

    Yorum tarafından selena — Ağustos 22, 2011 @ 7:53 pm

  89. meraba ben 17 gun once ertesı gunu hapı kullandım ve 2 gun sonra kanamam oldu ve 17 gunun sonunda tekrar korunmasız ılıskıye gırdım ıstemeden ertesıgunu hapının ayda bı defa korunması gerektıgını duymustum suan tekrar ertesıgunu hapı almam gereklımı hamıle kalma rıskım varmıdır ltf yardımlarınızı beklıyoruk

    Yorum tarafından lsmckadnk — Ağustos 5, 2012 @ 10:20 pm


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

The Banana Smoothie Theme WordPress.com'dan blog alın.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

