gebelik doğum hamilelik yumurtlama günü

Şubat 12, 2010

B-hCG değeri

B-hCG değeri

Hamileliğin var olduğunun tespiti için B-hCG ölçümü ile kesin sonuca varılmaktadır. Çok erken hamilelikleri dahi bu kan testi yardımı ile tespit etmek mümkündür. Sperm hücresi yumurta hücresini dölledikten sonra bu gebelik ürünü B-hCG adı verilen bir hormon salgılamaya başlar ve hCG düzeyleri döllenmeden yaklaşık 7-12 gün sonra kanda normalde olduğu seviyenin üstüne çıkmaya başlar. Hamile olmayan bir kadında, kandaki B-hCG seviyesi 0-5 mIU/ml dir. Kan B-hCG seviyesi belirli bir miktarın üstüne çıkınca idrarda da saptanabilir.

fistik.jpg

Gebeliğin takibi esnasında B-cHG artışları gebeliğin saklı olup olmadığı hakkında bilgi verir. Normal giden bir hamilelikte 2 günde değerler 1 kat artmaktadır. Artış bu şekilde olmadığı

takdirde gebelikte problem var demektir. Özellikle dış gebeliğin tanısı ve takibinde çok önemlidir. Mol gebeliklerde de aynı şekilde tanının konmasında ve özellikle gebeliğin sonlandırılmasından sonra takibinde ve tedavi seçeneklerinin planlanmasında önemli rol oynar.

Norma giden bir gebelikte B-hCG değerleri aşağıdaki gibidir.

Son adet tarihinden itibaren

geçen hafta sayısı DEĞER

3. hafta 5 – 130

4. hafta 75 – 2.600

5. hafta 850 – 20.800

6. hafta 4.000 – 100.200

7/12. hafta 11.500 – 289.000

13/16.hafta 18.300 – 137.000

17/24.hafta 1.400 – 53.000

25/40.hafta 940 – 60.000

25 Yorum »

  1. eşimin adeti 6 gün gecikti, çocuk istiyor ve korunmuyoruz. evde yapılan idrar testlerinde 2nci çizgi daha silik görnüyor. emin olmak için kan testi yani B HCG yaptırdık. değeri 33.72 çıktı. Bu değerin 5 ten büyük olması hamile olduğu anlamına geliyor diye bilmemize rağmen değer çok düşük görünüyor.! (internetten öğrendiğim kadarıyla) ne olabilir ? ne yapmalıyız ? bu bir rahatsızlık olailir mi ? ilgi ve yardımınıza şimdiden teşekkür ederim.

    Yorum tarafından CEM ıISIL — Aralık 26, 2008 @ 2:52 pm

  2. adet günüme 4 gün var bu gün kan testti yaptırdım sonuçum 6,32 çıktı dr hamile olabirsin dedi sizde yardımcı olursanız sevinirim şimdiden tşkr

    Yorum tarafından arzu — Aralık 29, 2008 @ 9:50 pm

  3. eşimin adet dönemine 7 gün var ve eşim 2 gün evvel 1-2 damla kan gördügü için ve karın bölgesinden rahatsız olduğu için dr a göründü b-HCG hormonu 3,72 cıktı dr kesin gebe var diye teşhis etti ama bu düşük değerle gebe kalma durumu olabilir mi?tesekkürler..

    Yorum tarafından veysel inan — Ocak 31, 2009 @ 1:50 am

  4. sonunda hamileyim bhcg 2180 yani 4,5 haftalık. Allahım isteyen herkeze nasip etsin.duayı eksik etmeyin.stresten uzak durun 1,5 senedir istiyodum ilk defa bu ay kafama takmadım ve oldu.buna inannın.hepiniz için dua ediyorum.Allah hepinizin ellerini doldurur inşlh

    Yorum tarafından mehtap — Şubat 12, 2009 @ 2:35 pm

  5. slm ben aysel adetım 40 gun gecıktı dun yaptırdıgım kan testı sonucu 19.73 acaba hamılemıyım…

    Yorum tarafından aysel gün — Şubat 21, 2009 @ 11:14 pm

  6. Merhaba benim bir sorunum var.2 kere norlevo içtim adetim 10 ün gecikti doktora gittim kan verip test yaptırdım sonuç negatif neden regl olamıyrm ilgilenirseniz sevinirim.

    Yorum tarafından selina — Şubat 27, 2009 @ 10:43 pm

  7. mrb. ben hamileyim ve değerim 70,612 çıktı, fakat ilk hamilelik olduğu için kaç haftalık hamileyim anlayamıyorum bana yardımcı olurmusunuz?

    Yorum tarafından nihan — Şubat 28, 2009 @ 10:11 am

  8. mrb nihan bHCG değerin 70 küsür cıkmıssa 2 haftalık hamilesin anlamına geliyor..ki verdiğin değer su an 300 lerde de olabilir nedeni ise bhcg hormonu bi önceki günün yaklasık iki katı degerinde olabiliyor

    Yorum tarafından veysel inan — Şubat 28, 2009 @ 3:57 pm

  9. ben en son 28 ocakta adet oldum. 28 subatta beta hcg yaptırdım 506 sonucu cıktı. acaba kaç haftalık hamileyim? bu deger düşük mü? yoksa acaba çogul hamilelik mi nasıl anlayabilirim?

    Yorum tarafından esterya — Mart 2, 2009 @ 9:30 am

  10. dün kan tahlili yaptırdım sonuç2.00 çıktı adetime 4 gün var çok merak ediyorum.bebeğimin olmasını çok istiyorum.sizce hamile olabilirmiyim

    Yorum tarafından bahar — Mart 4, 2009 @ 4:27 pm

  11. bugun kan tahlili yaptırdım hcg 2 çıktı adetime 2 gün var yani ben hamilemiyim şimdi anlamadım lütfen yardımcı olurmusunuz

    Yorum tarafından nazvol — Mart 17, 2009 @ 8:23 pm

  12. Merhabalar,
    11 Subatta en adetimi gördüm ve asilama denedik,28 Subatta Embriyo transferi yapildi,10 Martta kan testi istendi ,yaptim ve 5 cikti,daha sonra erken oldugu söylendi ve 16 martta tekrar yaptik test ve 8 cikti, doktorum sinirda oldugumu yani hafif pozitif dedi ve 3cü kez yaptirmami istedi,önümüzdeki hafta tekrar yaptiracagim,ne anlama geliyor ,kan degerinin kac olamsi lazim hamilelik icin,yardimci olursaniz sevinirim.

    Yorum tarafından aysel — Mart 22, 2009 @ 7:59 pm

  13. aysel hanım degerin 5 ve üzeri cıkmıssa ki son baktırdıgın deger 8 cıkmıs büyük bi ihtimal gebesin anlamına geliyor

    Yorum tarafından veysel inan — Mart 24, 2009 @ 3:47 pm

  14. ya bende hamile kalmak istiyorum 2,5 yıllık evliyim bir yıl önce doktorun yüzünden yediz düşük yaptım. geçen yıl ağustosdan beri iğne tedavisi görüyorum polikistik oldugum için hamile kalamadım bu ay ilk kez aşılama yapılacak iğnemin 8.günündeyim düşük dozda yumurtalarım çok yavaş gelişiyor yüksek dozdada birsürü oluyor 6gün 75ıu kullandım dün 100ıu ya çıkardık bakalım inşallah bu ay olur anne olmayı çok çok istiyorum yıprandım artık beklemekten dua edin ban lütfen rabbim benim gibi bekleyenleri inşallah cevapsız bırakmaz.

    Yorum tarafından süheyla — Mart 25, 2009 @ 1:24 pm

  15. selam
    ben 2 defa kürtaj oldum.biri 13 haftalık diğeri ise 9 haftalıktı.bebeğimin kalbi durdu her ikisindede.
    şuan 5 ay geçti ve adetim 4 gün gecikti b-hcg yaptırdım.gebelik yok 1,20 çıktı.hem istiyorum hem çok korkuyorum.allah kimsenin gönlünde bırakmasın.ama ben çok sık idrara çıkıyorum dr.gittim bana beklemem gerektiğinisöyledi.offf of beklemek zor iş.ama beklemeyenin kuzusu olmaz mış

    Yorum tarafından ebru — Mart 28, 2009 @ 10:12 am

  16. dün gece çatlatma iğnem yapıldı ve yarın sabah aşılamam yapılacak sağoverda 22mm.lik 2 folikülüm var umarım tutar çok tedirgin oluyorum umarım 15gün sonra hayırlı haberlerimi yazarım dua edin rabbim önce tüm isteyenlere sonra bana versin

    Yorum tarafından süheyla — Nisan 3, 2009 @ 2:15 pm

  17. eşimle 18 gün önce korunmasız ilişkiye girdik.adet tarihim 4 gün geçti.idrar testim negatif çıktı.güvenemedim ve kanda hcg baktırdım oda <1 çıktı.ilerde bu sayı artabilirmi tekrar baktırmalımıyım yani gebelik testinin sonucuna güvenebilirmiyim.adetim stresten dolayı gecikmiş olabilirmi?çünkü diyabetliyim ve bebek sahibi olabilmem için yanlış bi dönem çünkü şekerlerim çok yüksek seyrediyor.yardım ederseniz çok sevinirim…

    Yorum tarafından ayşe betül — Nisan 8, 2009 @ 7:14 pm

  18. Merhaba ben en son 15 Martta adet oldum ve adetimin düzeni 24-25 gunde bir olur. Bu ay 29 gunlere kadar çıktı ve hala kanamam gelmedı bende hastanede kan testi B-HCG yaptırdım sonuç 46.49 çıktı hamilemiyim acaba?

    Yorum tarafından MELEKMELEK — Nisan 13, 2009 @ 9:50 am

  19. merhabalar ben yenı evlıyım adetım 5 gun gecıktı ıdrar testı yaptım pozıtıf cıktı fakat 6. gun knamam oldu doktora gıttım kan testı yaptım 7.48 cıktı bu ne demek oluyo yanı bebek yokmu doktor daha duser dedı fakat bı daha kan testı yapmadım lutfen msn me cevap yazın

    Yorum tarafından gülşah — Nisan 15, 2009 @ 7:41 pm

  20. selam ayşe betülcüm seninle şayet varsa mns de görüşmek istiyorum çünkü ortak bir yönümüz var bende diyabetliyim ve bebek istiyorum en kısa zamanda yazarsan çok sevinicem

    Yorum tarafından gülten — Nisan 16, 2009 @ 7:33 pm

  21. mrhb ne olur yardım edin adetimi 10 geçti tüm hamilelik belirtilerini yaşıyorum adetimi 3 gün geçtiğinde idrar testi yaptım belli belirsiz çizgi çıktı 5 gün sonra tekrar yaptım bu sefer daha belirgin çıktı adetimi 10 geçtiği gün kan testi yaptırdım değerlerimde H 476,5 Mıu/MI 0-5 bu ne anlama geliyor lütfen yardımcı olun bu mıu/ml ne anlama geliyor hangisi önemli

    Yorum tarafından gamze — Mayıs 6, 2011 @ 3:39 pm

  22. mrh benim adetime 3 gün var B HCG degerim 12.9 cıktı bu ne anlama geliyor hamilemiyim acaba.

    Yorum tarafından hikmet — Temmuz 15, 2011 @ 3:26 pm

  23. ilk olarak geçen 16,11 de kan tahlili verdim beta hcg değerim 76,5 çıktı bugun tekrar gittim 1095,7 çıktı ama doktor doğru düzgün konuşmadı bile benımle bende sonucumu aldım çıktım yorumlarsanız sevinirim kaç haftalık ultrasonda ne zaman görünür…..

    Yorum tarafından FATMA — Kasım 21, 2011 @ 2:32 pm

  24. Beta hcg <0,5 Mıu/ml NEDEMEK HAMİLEMİYİM ACABA

    Yorum tarafından meryem — Şubat 3, 2012 @ 9:23 am

  25. merhabalar ben dün idrar testi yaptırdım iki çizgi çıktı.kanda hcg 307.77 çıktı değer normalmi ve kaç haftalık hamileyim cevap verirseniz sevinirim.

    Yorum tarafından tuğba — Temmuz 17, 2012 @ 7:07 am


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

The Banana Smoothie Theme. WordPress.com’da ücretsiz bir web sitesi veya blog oluşturun.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

