gebelik doğum hamilelik yumurtlama günü

Mayıs 12, 2009

Hamile Kalma Korkusu, Hamilemiyim..?

  • Tam olarak birleşme olmadan temas olursa gebelik olur mu?

Erkek cinsel organının  vagina  içine girmeden dışarıdan sürtünme ile temas olması şeklidir.Tam bir birleşme olmadan ve penisin vagina içine girmeden gerçekleşen  ilişki sırasında , dışarıya boşalacak spermin  vagina ağzı ile teması sonucu ile gebelik olabilmektedir.

  • Cinsel birleşme sırasında çok kısa bir süre için vajina içine penisin girmesi ile gebelik oluşur mu?

Vajina ve penisin temasının bulunduğu tüm durumlarda gebe kalma riski vardır. Eğer bu temas sırasında  sperm boşalması (ejekulasyon ) oluşmuş ise gebelik ihtimali yüksektir. Bu birleşme şekli de cinsel temasla bulaşan hastalıklara karşı koruma sağlamamaktadır.

  • Tam bir birleşme sırasında vajina içine sperm boşalmamış ise de kadının gebe kalma ihtimali var mıdır?

Bir çok erkekte sperm boşalması olmadan önce az miktarda salgı gelebilmektedir. Erkekler genellikle bu salgıyı fark etmezler. Bu salgı sperm içerebilmektedir ve içinde olabilecek az sayıda sperm dahi bir gebelik için yeterli olmaktadır. Bu şekilde gebelik daha çok dışarıya boşalma (geri çekme) yöntemini kullanan çiftlerde olmaktadır. Geri çekme yönteminin de güvenirliliğinin düşük olmasının başlıca sebebi bu sperm boşalması (ejekülasyon)  öncesi gelen sıvının sperm ihtiva etmesidir. Hamile kalma riski vardır.

  • Eğer kadın orgazm olmaz ise gebelik de oluşmaz mı?

Maalesef çok yanlış ve yaygın bir inanış.Orgazm ile gebe kalmanın doğrudan belirleyici bir etkisi yoktur. Orgazm olmamak gebe kalma ihtimalini ne belirgin bir şekilde azaltır ne de belirgin bir şekilde arttırır. Gebe kalmak için bazen birkaç adet sperm dahi yeterli olmaktadır. Önemli olan yumurtlamanın olması ve spermin bunu dölleme yeteneğinde olmasıdır. Adette ilişki veya adetli iken ilişki olduğunda gebelik olma olasılığı hemen hemen yoktur. Fakat hijyen açısından adette ilişki veya adetli iken ilişki tavsiye edilmemktedir.

  • Dışarıdan temasta sperm iç çamaşırı geçip gebelik oluşturabilir mi ?

Dışarıdan temasta tam birleşme olmadan  ve sperm boşalmasının  (ejekulasyon, zevk suyu) kadın iç çamaşırı üzerine olduğunda  çiftler bazen endişeye kapılık oluşabilecek bir gebelik için endişe duyarlar. Eğer iç çamaşırı tamamen sperm ile bulaşmış ve ıslanmış ise ,bu ıslaklık vagina girişi ile temas halinde ise düşük bir ihtimal olsa da gebelik ihtimali mevcuttur. Dışarı boşalma ile dışarıdan ilişki bir istenmeyen gebelik riski oluşturmaktadır.

  • Anal ilişki (ters ilişki) ile gebe kalmak mümkün mü?

Eğer  anal ilişki sırasında sperm boşalması (ejekulasyon , zevk suyu ) perine bölgesi dediğimiz  anüs (makat) ve vagina girişinin olduğu bölüme olmaz ise bu şekilde olan birliktelik ile gebe kalmak mümkün değildir. Fakat unutmamak gerekir ki ,anüsün (makat)  dış kısmının sperm ile bulaşması , vagina ağzının bu bölgeye yakın olduğundan dolayı gebe kalma riski taşımaktadır.

  • Daha önce sperm ile bulaşmış eşyalar ile temas olur ise gebelik riski var mıdır?

Daha önceden sperm ile bulaşıp spermin üzerinde kuruduğu  eşyalar ile (iç çamaşırı , çarşaf ,klozet kapağı , diğer eşyalar vb.) direkt temas olduğu zaman gebe kalmak mümkün değildir. Spermler dış ortamda en çok 3-5 dakika canlı kalabilmektedirler. Ancak kadın rahmi gibi uygun ortam ,nem ve sıcaklıkta 3-6 gün yaşamaları mümkün olabilmektedir.

  • Meni nedir? Meni rengi ile gebe kalma arasında ilişki var mıdır? İstemeden meni yutmak gebeliğe veya enfeksiyona sebep verir mi?

Meni spermi taşıyan sıvıya verilen isimdir, sperm halk arasında meni olarak da ismlendirilir.  Oral seks sırasında meni yutmak gibi bir durum olduğunda bazı kadınlar  gebe kalabileceği endişesi yaşayabilirler bu manasızdır, gebelik oluşması için spermin vajinal yolla yumurtayı döllemesi gerekmektedir ve sperm yutmak tabii ki gebelik yapmaz. Unutmamak gerekir ki oral seks sağlık açısından ve bazı enfeksiyonların bulaşması açıısndan ( özellikel HPV virüsü) son derece risklidir ve oral seks ile HPV bulaştığı takdirde ağız, boğaz ve dil kanseri oluşabilmektedir. Meni rengi normalde sarıdır ve kendine has bir rengi vardır. Meni rengi fizyolojik rengi dışında olduğu zaman bir enfeksiyon akla gelmelidir. Spermiogram sırasında da meni rengi değerlendirlmektedir.

  • Zevk Suyu Nedir?, “Zevk Suyu” İle Gebelik Olur Mu?

“Zevk Suyu” halk arasında ilişki ile sperm boşalması olmazdan önce penisten gelen şeffaf sıvıya verilen isimdir. aslında “zevk suyu” olarak isimlendirilen bu salgı “prostat salgısı” ndan başka bir şey değildir. Nadiren de olsa sperm içerebildiği için gebeliğe sebep olabilmektedir. Özellikle geri çekme yöntemi ile korunanlarda istenmeyen gebeliklerin oluşumunda “prostat salgısı” veya diğer adı ile “zevk suyu” rol oynar. Hamile kalma riski tabii ki bu durumda vardır

26 Yorum »

  1. yaa sperm değilde başka birşeyin sürtünmesiyle hamile kalınırmı lütven evap yazın çok çaresizim

    Yorum tarafından MELEK — Mart 15, 2009 @ 3:57 pm

  2. yaa lütven yardım edin başka bir eşyayı sperm yerine koyduğumuzda yanni temas ettirdiğimizde hamile kalınırmı lütven cevap yazın çokkk am çokk çaresizim

    Yorum tarafından MELEK — Mart 15, 2009 @ 4:02 pm

  3. ya kızım bu çağda bu cahillik olurmu sen önce oraya ne sürttün yada ne koydun önce onu bi açıkla

    Yorum tarafından Nermin — Mart 15, 2009 @ 6:14 pm

  4. melek bu siteye çok giren ve çok sık yazan biri olarak hiç böyle bir soruyla karşılaşmadım pes yani daha neler duyacağım sana OHA diyorum allahım dünyanın sonumu geldi neeeeeeee!ama sperm dışında hiç bir şeyle hamile kalınmaz,

    Yorum tarafından Nermin — Mart 15, 2009 @ 6:23 pm

  5. kız melek birde adını güzel temsil et ne sürtdün kız oraya canım valla sürtdüğün şeye bağlı ya dalgamı geçiyosun allah aşkına canım hamile olman için bir adet erkeğe ve onun spermine ihtiyacın var ve böyle şeyler yazmayın bak erkeklerde okuyo bunları iyiki benim kocam sevmiyo interneti yoksa ne yapardım sizin yazdıklarınızı okusa azar bu adamlar kız korkma valla gebe değilsin ama çok merak etdim acaba neyle temas etdin

    Yorum tarafından sibel — Mart 15, 2009 @ 7:06 pm

  6. ayyyy hakkaten çok güldüm…melek allah seni napsın…ama yazık kız bakire galiba ki bu kadar cahil…yoksa bu kadar safını erkekler susuz götürüp sulu getirir….düşerdi valla…

    Yorum tarafından aysun — Mart 17, 2009 @ 1:51 pm

  7. ayy melek yaa çok güldüm gerçekten… gerçekten eşlerimizde bakıyor sitelere.. bişeyler yazmadan önce düşünmeli insan

    Yorum tarafından pınar — Mart 20, 2009 @ 3:54 pm

  8. ocak ayında hamilelik belirtilerim wardı doktora gittim hcg testi yaptırdım 0.5 çıktı gebelik yok dedi bendeki belirtiler devam ediyo 1 ay sonra tekrar yaptırdım sonuç yine aynı düzenli adette görüyorum ama göğüsümdeki bezeler şişti sızlıyo napıcam bilmiyorum hamilemiyim acaba

    Yorum tarafından gamze — Mart 22, 2009 @ 3:24 pm

  9. MEHTAP canım çok üzüldüm buna nedenirki ne desem boş ama yine olur be güzelim.güzel rabbim yine nasip eder inşallah.

    Yorum tarafından Nermin — Mart 24, 2009 @ 8:04 pm

  10. size sorum olucak kız arkadaşımla arkadan sürtünme yaptım prezervatif takılıydı ama o hala hamile kalma korkusu yaşıo baş dönmesi mide bulantısı var adetleride düzenli sizce hamilemi?

    Yorum tarafından selmm — Kasım 3, 2009 @ 7:15 pm

  11. erkek arkadaşım zevk suyunu ağzma boşalttı hamile kalırmıyım

    Yorum tarafından gül — Nisan 23, 2010 @ 3:03 pm

  12. ya arkadaşlar, bi kadının adeti düzenliyse nasıl hamile kalır, aklınız yok mu, adet demek, sperm yumurtayla birleşmemiş demektir, eğer birleşme olsa 9 ay adet diye bişey olmaz çosuk doğana kadar. ama hep şu durum benim aklıma takılmıştır, zevk suyu yani prostat salgısı nasıl sperm taşıyo, oysa ki her boşalmadan sonra tuvalete gidip sperm borusunu yani sidik borusunu (erkekte tek çıkış var biliyosunuz) idrar çıkararak temizlenmesini sağladıktan sonra hamile kalma riski çok az, ama siz yine de dikkatli olun, her ne kadar zevk almada sorun yaşatsa da prezervatif kullanmanızı tavsiye ederim, hastalıklara karşı en azından…

    Yorum tarafından Ersin, (yüksek biyolog) — Nisan 30, 2010 @ 12:28 pm

  13. sevişirken erkek arkadaşım vajinamın en üst kısmına yani çıkıntı olan kısmına boşaldı we hemen kalkıp duş aldım hamile kalma riski war mı ?

    Yorum tarafından İdil — Temmuz 9, 2010 @ 6:03 pm

  14. BEN 20 GÜN SONRA EVLİNİCEM AMA HAMİLE KALMAK İSTEMİYORUM NİŞANLIM İLK GECE KORUNACAK PREZERVATİF KULLANICAK YİNEDE HAMİLE KALMA GİBİ Bİ ŞANSIM VARMI LÜTFEN EN KISA SÜREDE CVP VERİRSENİZ ÇOK MEMNUN OLURUM YARDIM EDİN LÜTFENNNNNN.

    Yorum tarafından MERVE — Temmuz 14, 2010 @ 8:55 pm

  15. YADA HAMİLE KALMAMAK İÇİN NE YAPMAMA GEREKİR HAP YADA İĞNE KULLANAMAM NİŞANLIM ONA ÇOK KIZIYO BAŞKA NE YÖNTEM KULLANABİLİRİM YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM LÜTFEN

    Yorum tarafından MERVE — Temmuz 14, 2010 @ 8:57 pm

  16. mrb arkdaşlar bn erkek arkadaşımla hmen hmn 2 ay önce
    sürtnme yolyla ilşkye qrdm üzerme bşmdı ve ozmndan beri adt olmuorm adetlerm hp düznsizdi ama su zevk suyu kafamı çok kurcalıo acaba hamile kalbilirmiyim

    Yorum tarafından esra — Aralık 26, 2010 @ 11:34 pm

  17. merhabalar ben bursadan gökhan yaşım 25 sexy ve yakışıklı olduğum hep söğlenir bende partnerimle ilişki sırasında oral sexi seviyorum karşımdaki spermimden iğrenmezse daha fazla zevk alıyorum ve azına boşaldıktan sonra onun dudaklarına yapışıp kendi döllerimide onunla paylaşarak öpüşerek yutuyorum ve hele vajinasına boşaldığımda onun vajinasını ve vajinadan akan dölleri azıma alıyorum ve bir kısmını yutup bir kısmınıda partnerimle paylaşıyorum ve bu beni o kişiye daha çok bağlıyor ve dehşet zevk alıyorum eğer benimle bu konuda bilgi almak isteyen kişiler eklesin veya bana düşüncelerini yazsın

    Yorum tarafından sucuba-16 et — Şubat 28, 2011 @ 4:01 pm

  18. merhaba ben can kız arkımle ılskıye gırdım adet gununde ıdı ben gobegınbe bosaldım ama vajına dogru dındı sıvı ama hemen sıldım aradan bır hafta sonra kız arkımın mıdesı bulanmaya basladı korkum hamıle kalması acaba kalır mı _??

    Yorum tarafından can — Mart 13, 2011 @ 6:27 pm

  19. sela,

    Yorum tarafından gunel — Mart 31, 2011 @ 6:58 pm

  20. selam benim arkadasim evlidir 1aydir hastalanmadii hamile kala bilirmi test aldi hamilelik gorsetmedi buna bir cevab yazsaniz sevinirim

    Yorum tarafından gunel — Mart 31, 2011 @ 7:01 pm

  21. Merhaba reglim 4gun gecikti fakat ben son reglimden sonra hiç iliskiye girmedim, 1 ay önce yani son iliskiye girdiğimde erkek arkadasm dışarı boşalmıştı bunun üstüne regli oldum ama bu ay olmadım hamilemiyim çok korkuyorum

    Yorum tarafından Eylem — Ağustos 25, 2011 @ 6:58 am

  22. Merhaba ben 21 kasımda regl oldum 5 gün sürdü ve yoğundu. fakat 29 unda erkek arkadaşım anüsümün olduğu yere boşaldı kalktım hemen yıkamaya gittim temzlendim fakat korkuyorum gebe kalmaktan bakireyim buzamana kadar tek onunla birlikte oldum ve tam birliktelik yaşamadım vajinama değdirdiğinde penisini acıyor zaten zarımın olduğu yer bu bakire olduğumun belirtisidir herhalde.. ama dedğim gibi gebe olmam mümkünmü.geçen hafta kanda test ve ultrason yaptrdım bişey çöıkmadı ama çok miğde bulantım wr ve öğürüyorum kasıklarım sancıyor çok uyuyorum halsizim miskinim:( nolur yardım edin

    Yorum tarafından alarA — Aralık 16, 2011 @ 11:44 pm

  23. regl belirtiside olabilirmi bunlar yoksa korkmalımıyım:(

    Yorum tarafından alarA — Aralık 16, 2011 @ 11:48 pm

  24. bu arada kanda test yaptırdım demişim pardon idrarda yaptım kendim çubuk test

    Yorum tarafından alarA — Aralık 16, 2011 @ 11:50 pm

  25. Lağusalıyken hamile kalnır mı? Sürtünerek Cevap bekliyorum

    Yorum tarafından gizem — Mayıs 13, 2012 @ 8:10 pm

  26. Hocam Selam Biz Sevgilimle Anal Ilıskı Yasadık o peceteye bosaaldı ben korkuyorum ıyınede vajınama zevk suyu meni felan gıttı ıse diye yada eliyle bulusmıs olabılır diye sızce hamile kalma riski cok mudur bosalmıs olsa ben onu hıssederdim hemde sıcaklık vs hıssetmedım kendısıde dıyor olmaz dıye ama ben hala korkuyorum kendmi sıktım hep bırsey olmasın diye ama yınede korku bırakmıyor

    Yorum tarafından merve öztürk — Mayıs 29, 2012 @ 7:36 am


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

The Banana Smoothie Theme. WordPress.com’da ücretsiz bir web sitesi veya blog oluşturun.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

