gebelik doğum hamilelik yumurtlama günü

Mayıs 7, 2009

İdrar Testinde Hamilelik Ne Zaman Belli Olur

Hamilelik, spermin, yumurta hücresini döllediğinde başlar. Bebek, bu andan sekizinci haftanın sonuna kadar olan dönemde embriyo, bu haftadan doğuma kadar olan dönemde ise fetus olarak adlandırılır.

Embriyo, döllenmeden sonra endometrium adı verilen rahim içi tabakaya yerleştiği andan itibaren yani döllenmeden 5-6 gün sonra, HCG adı verilen hamilelik hormonu, embriyoyu çevreleyen hücrelerce salgılanmaya başlar. Gebelik testlerinde ana esas, bu HCG adı verilen hamilelik hormonunun saptanmasıdır.

Hamilelik ilerledikçe kanda giderek artan B HCG hormonu, belli bir düzeyini aştıktan sonra kadının idrarında da çıkmaya başlar ve idrarla yapılan hamilelik testi pozitif olur. Kandan yapılan testinde ise, kandaki B-HCG hormonunun miktarını saptar. Bu nedenlen kan ile yapılan gebelik testi, daha adet gecikmesi bile olmadan hamileliğin varlığı veya yokluğunu saptayabilir. İdrar testleri kan testi, kan testleri kadar güvenilir değildir. İdrar testinde gebeliğin varlığı saptandığında yanlışlık olasılığı düşüktür; çünki BHCG hormonu çoktur. Ancak yokluğu saptandığında erken gebelik olasılığı göz önüne alınarak testin bir süre sonra yapılması gerekir.

Kan testinde bakılan b-HCG hormonu, idrar testinin saptayamadığı gebeliklerin tespitinde kullanılmasının yanında, dış gebelik , düşük , mol gebeliği gibi durumların teşhisinde ve takibinde de kullanılan çok güvenilir bir testtir.

İdrarla Ypılan Hamilelik Testi İlişkiden Ne Kadar Sonra Sonuç Verir?
İdrarla Yapılan Hamilelik Testi ilişkiden hemen sonraki bir kaç günlerde sonuç veremez. İdrarla Yapılan Hamilelik Testi doğru sonuç verebilmesi için adet gecikmesi olana kadar beklemek vedaha sonra test yapmak gerekir.
Bunun nedeni, İdrarda gebelik testi gebeliğe bağlı oluşan HCG hormonunun anne kanından idrara geçmesi sonucu idrarda saptanması mantığına dayanır. Gebelik yumurtlama zamanına yakın günlerde veya yumurtlama günlerinde girilen ilişkiyle oluşabilir. Yumurtlama gününe yakın gerçekleşmiş bir ilişkiyle gebelik oluşsa bile bu gebeliğin rahime kadar ilerlemesi ve rahime yerleşmesi 6 – 10 gün kadar sürer. Rahime yerleştikten sonra salgılanan HCG hormonu anne kanına geçebilir. Hatta gebelik rahime yerleştikten sonra bu hormonun anne kanına ve oradan da annenin idrarına geçmesi de bir kaç gün alabilir. Bütün bunlardan dolayı kısacası yumurtlama zamanına yakın girilen bir ilişkiden sonra gebelik oluşursa bu gebeliğe bağlı salgılanan HCG hormonunun annenin idrarına geçmesi için ve yapılan idrar testinde pozitif çıkması için, neredeyse 15 gün kadar zaman geçmelidir. Bu da bir sonraki adet dönemine denk gelir, yani gebelik oluşmussa buna bağlı adetin gecikeceği zamana denk gelir. O yüzden gebelik oluşma şüphesi olan bir ilişkiye girilmişse idrarda gebelik testi adet gecikmesi olunca yapılmalıdır.

Ultrason İle Gebelik Tanısı
Adet bir hafta geciktiğinde vaginal ultrasonla gebelik kesesi görülebilir; karın bölgesinden bakılan ultrasonla görülebilmesi için gebeliğin en az 6 haftalık olması gerekir.Gebelik testinin pozitif çıkması vücutta gebelik varlığının kesin kanıtıdır ancak bu gebelik normal bir gebelik olmayabilir, rahim içinde yada dışındaolabilir. Gebeliğin rahim içinde olup olmadığı sadece ultrasonla saptanabilir, bunu idrar yada kandaki gebelik testleri belirleyemez.

11 Yorum »

  1. selam,biz eşimle korunuyorduk.fakat artık korunmayı bıraktık.yumurtlama dönemimden sonra ilişkiye girdik.adet dönemimgeldi ve adet olmadım 7 gün geçti,kan testi yaptırdım,3 defas da idrar testi hiç bişey çıkmadı.ne zaman adet olurum.veya ilişkiden nekadar zaman sonra hcg hormonu kanda idrarda belli olur….

    Yorum tarafından ebru — Nisan 1, 2009 @ 8:35 am

  2. ben 2 yıl kadar aylık iğne kullanıyordum ama 9 aydır kullanmıyorum ve henüz hamile kalmadım ne kadar zaman zarfında hamile kalınır bana bilgi verirseniz sevinirim

    Yorum tarafından Ceylan — Nisan 1, 2009 @ 3:06 pm

  3. mrb ben enson 6 martta regil oldum adet günüm 2 gün gecti test yaptim ikinci cizgi hafif belirdi buarada mide bulantim karin agrim ve gögüste agrim var ama yinede emin degilim hamile oldugumdan silik cikarsa hamilemiyim acaba…saygilar

    Yorum tarafından yagmur — Nisan 4, 2009 @ 11:06 am

  4. yha ben ilişkiye grmedim önden yada arkadan ama spermi içeri girebilr die korkuyorum tam 1 hafta sonra kan 2 hafta sonrada idrar hatlili yptırdım kadın doğumda baska bir hastalık için öle bişi olsaydı bu zamana kadar cıkardı demi haile olduğum????

    Yorum tarafından ebru — Nisan 5, 2009 @ 7:41 am

  5. ben idrar testi yaptım.2 çizgi çıktı yalnız biri kırmızı diğeri soluk kırmzı çıktı.arkasından bırdaha test yaptım yıne aynısı çıktı.sizce hamilemiyim.inşallahhhh……

    Yorum tarafından gamze keder — Nisan 8, 2009 @ 10:55 am

  6. slmalr. Ben doğum kontrol hapı ile korundum.İlişkiden sonra 4 gün gecikmeli adet gördüm.doğum kontrol hapını kullanmayıda bıraktım.ancak 2.ay hiç ilişkiye girmedim buna rağmen adetim 15 gün gecikti ve evde 4 tane test yaptım hepsi negatif çıktı.yani son adetimden önce girdiğim ilişkinin üstünden yaklaşık 2 ay geçti.acaba hamilemiyim.

    Yorum tarafından beyza — Nisan 11, 2009 @ 1:21 pm

  7. ben 2ay önce sezeryanle dogum yaptim 1hafta öncede korunmadan beraber olduk bebegimi emziriyorum süt korur dediler hap kullansam bebege bi zarari olurmu

    Yorum tarafından yasemin — Nisan 13, 2009 @ 10:46 pm

  8. merhabalar; ben 8 aylık evliyim evliliğimiizin ilk aylarında eşim korundu 3 aydır korunmuyoruz artık anne baba olmak ıstediğimize karar verdik. Normalde adetim 26 günden 26 güne oluyor geçen ay 19 martta oldumbu ayda 14 olması gerekirdi 4-5 günlük şiddetlibir belağrısı ile 13 nisandan beri kahve rengi lekeler geliyor bel ağrım devam ediyor hemde çok şiddetli ilkdefa böyle birşey oldu bugun ayın 15 i ve kanamam halen kahvrengi ve az geliyor testte yaptım fakat negatıf cıktı bununla ilgili cevabını bekliyorum şimdiden teşekkürler…

    Yorum tarafından öz41 — Nisan 15, 2009 @ 10:26 am

  9. Adetim 4 gün gecikmişti ve eczaneden aldığım gebelik testinin 2. çizgisi silik çıkmıştı. ERtesi gün doktora gittim. Bana hamile olduğum bilgisini verdi. Sanırım sizlerinde hamile olma olasılığı yüksek:)

    Yorum tarafından Neriman — Nisan 16, 2009 @ 2:14 pm

  10. ben 6 aylık evliyim eşimle henüz çocuk düşünmüyoruz. en son 25 kasımda adet başladı 6 gün sürdü ve bitti o günden beri adet olmadım 8 aralıkta ve 9 aralıkta test yaptım ama ikiside pozitif çıktı sizce ne kadar zamanda idrar testinde hamilelik çıkar. bilgi verirseniz çok sevinirim . şimdiden teşekkürler..

    Yorum tarafından yasmin — Aralık 10, 2009 @ 7:30 pm

  11. pardon 25 ekimde oldum

    Yorum tarafından yasmin — Aralık 10, 2009 @ 7:33 pm


Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri. TrackBack URI

Bir Cevap Yazın

The Banana Smoothie Theme. WordPress.com'dan blog alın.

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

